Dodaj publikację
Autor
Joanna Dziubańska
Data publikacji
2010-04-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
256

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W artykule przedstawiam konspekt dla klasy pierwszej "Z Kopciuszkiem na bal".
 Pobierz (doc, 57,5 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT ZAJĘĆ DLA KLASY PIERWSZEJ

Ośrodek tematyczny: Ciekawe zajęcia na zimowe wieczory.
Temat dnia: Z Kopciuszkiem na bal.
Czas zajęć: 180 minut.
Przewidywane osiągnięcia ucznia:
- rozwiązuje równania,
- wykonuje działania na liczbach,
- potrafi przedstawiać działania na grafie,
- potrafi rozpoznawać spółgłoski miękkie,
- układa zdania z rozsypanki wyrazowej,
- uważnie słucha czytanego przez nauczyciela tekstu,
- wyróżnia postacie z wysłuchanej baśni,
- ocenia postacie z baśni,
- ustala kolejność zdarzeń,
- czyta cicho ze zrozumieniem,
- potrafi współpracować w grupie,
- projektuje strój na bal z Kopciuszkiem,
- potrafi zachować dyscyplinę podczas zajęć.
Metody:
- podająca,
- operatywna,
- poszukująca,
- waloryzacji.
Formy organizacyjne aktywności uczniów:
- aktywność zbiorowa jednolita,
- aktywność indywidualna zróżnicowana,
- aktywność indywidualna jednolita.
Środki dydaktyczne: lektura pt. „Kopciuszek” H. Januszewskiej, podręczniki, obrazki przedstawiające kolejność wydarzeń w lekturze, magnetofon/odtwarzacz CD, płyta „Wesoła szkoła” dla klasy I, kartki z nazwami postaci i różnymi cechami, krzyżówka, rozsypanka, eliminatka, tekst z lukami, materiały plastyczne.

Przebieg zajęć.

1. Odejmowanie liczb w zakresie 10.
a. Wprowadzenie – zabawa w „Milczka”.
b. Uzupełnianie okienek w równaniach i grafach.
c. Rozwiązanie zadań tekstowych.
d. Zadanie domowe.
2. Rozmowa nauczyciela z uczniami na temat znanych im baśni. Wyjaśnienie słowa baśń i cech baśni.
3. Podanie krótkiej informacji o autorach baśni (Ch. Perrault i H. Januszewska).
4. Wysłuchanie baśni pt. „Kopciuszek” czytanej przez nauczyciela.
5. Wyodrębnienie i ocena postaci występujących w baśni. Odszyfruj postacie występujące w baśni poprzez wykreślenie spółgłosek miękkich.

|K |Ć |O |P |Ń |
| | | | | |
|MACOCHA |zła |nieczuła |okrutna | |
| | | | | |
|SIOSTRY |złośliwe |zazdrosne |leniwe |samolubne |

7. Ustalenie kolejności zdarzeń na podstawie:
a. obrazków (n-l rozdaje obrazki, praca w grupach),
b. treści baśni (n-l rozdaje tekst z lukami, praca indywidualna).

8. Rozwiąż krzyżówkę, a dowiesz się, kto odmienił los Kopciuszka.

1. Był nim szczur.
2. Dokuczały Kopciuszkowi.
3. Sprawował władzę w królestwie.
4. Syn króla to królewicz lub
5. Kopciuszek pojechał nią na bal.
6. Dokuczała Kopciuszkowi.

| | | | |1 | | | | | | | |2 | | | | | | | | | | | | | | | |3 | | | | | | | | | | |4 | | | | | | | | | | | | | | | | |5 | | | | | | | | | | | |6 | | | | | | | | |

9. Ułożenie zdania z rozsypanki wyrazowej i udzielenie odpowiedzi na pytanie „O czym marzyła sierotka?”
10. Wypowiedzi na temat ilustracji w podręczniku.
11. Zadanie domowe. Ułóż trzy zdania o Kopciuszku.
12. Projektowanie i malowanie strojów na bal z Kopciuszkiem. Wykonanie pantofelków.
13. Podsumowanie zajęć i ocena pracy dzieci.

Scenariusz opracowała: Joanna Dziubańska