Dodaj publikację
Autor
Lilianna Wiska
Data publikacji
2010-04-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
215

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej w klasie 4 szkoły podstawowej wraz z proponowaną tematyką godzin wychowawczych.
 Pobierz (doc, 51,5 KB)

Podgląd treści


PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH DLA KL. IV rok szk. 2007/2008

Cel wychowania: RADZĘ SOBIE Z NOWYMI WYZWANIAMI II ETAPU EDUKACYJNEGO

|L.p. |Cele operacyjne |Zadania |Formy realizacji |Termin |
|1. |Prawidłowo funkcjonujemy w zespole |Ustalenie zasad pracy w klasie i w szkole |zapoznanie uczniów i rodziców z WSO. | |
| |klasowym i w szkole | |zasady oceny zachowania i obowiązujące regulaminy. | |
| | | |Informowanie uczniów o możliwościach uczestniczenia w kółkach zainteresowań i | |
| | | |zajęciach wyrównawczych |wrzesień 2007 |
| | |Tworzenie pozytywnego klimatu emocjonalnego w klasie |Analiza opinii ped. – psychologicznych pod kątem konieczności udzielenia | |
| | | |odpowiedniej pomocy dydakt. i wychowawczej, zapoznanie z zaleceniami nauczycieli | |
| | | |uczących innych przedmiotów. | |
| | | |Informowanie i zachęcanie uczniów do udziału do konkursach szkolnych i | |
| | | |międzyszkolnych | |
| | | |wybór samorządu klasowego | |
| | | |Comiesięczne podsumowanie osiągnięć w nauce i zachowaniu |cały rok |
| | | |prowadzenie kroniki klasowej, wywieszanie na tablicy w klasie dyplomów i wyróżnień | |
| | | |Imprezy klasowe, wg kalendarza | |
| | | |Pomoc koleżeńska – promowane zachowań skierowanych na pomoc słabszym i biedniejszym| |
| | | |uczniom. | |
| | | | | |
|2. |Poznajemy metody rozwiązywania |Zapoznanie z podstawowymi metodami rozwiązywania |Pogadanka „Od konfliktu do kompromisu” oraz film n.t. zachowań asertywnych |październik |
| |konfliktów |konfliktów |Współpraca z pedagogiem szkolnym |cały rok |
| | | |Opracowanie i wywieszenie w klasie ,, Kontraktu klasowego” | |
| | | |Szkolny program profilaktyki „Stop przemocy w szkole” - kontynuacja |wrzesień |
| | |Uświadomienie uczniom konsekwencji podejmowanych działań | |cały rok |
| | | |Przypomnienie uczniom praw i obowiązków ucznia, zapoznanie z Deklaracją Praw | |
| | | |Dziecka |cały rok |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |wrzesień |
|3. |Dbamy o swoje zdrowie i bezpieczeństwo|Uświadomienie uczniom wartości zdrowego stylu |. Realizacja programu profilaktycznego „Profilaktyka uzależnień” - tematy i |cały rok |
| | |życia(substancje szkodliwe dla organizmu) |scenariusze w załączeniu | |
| | | | | |
| | | |pogadanka pielęgniarki szkolnej dot. zdrowego odżywiania i sposobów na uniknięcie | |
| | | |otyłości |listopad |
| | | | | |
| | | |ankieta nt. zainteresowań i sposobów spędzania wolnego czasu. Zapoznanie rodziców z| |
| | | |jej wynikami +prelekcja dla rodziców nt. uzależnienia od komputera. |styczeń 08 |
| | | |Pogadanka na temat wypoczynku biernego i czynnego na godz.wych | |
|4. |kultywujemy tradycje szkolne |Edukacja regionalna-wycieczki w najbliższe okolice |wycieczka piesza w Karkonosze - |wrzesień |
| | | |wycieczka autokarowa – Duszniki, lub Wrocław Sprzątanie świata |maj |
| | | |Udział w akcjach zbierania surowców wtórnych( puszki aluminiowe, makulatura) |wrzesień |
| | | | |cały rok |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Przybliżenie sylwetki i dokonań patrona szkoły | |kwiecień |
| | | |Gazetka klasowa i film W.Puchalskiego | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Poznawanie ciekawych zawodów |Preorientacja zawodowa: spotkania z ciekawymi ludźmi strażak, leśnik, pedagog | |
| | | |szkolny, weterynarz, zawody naszych rodziców, kwestionariusze zainteresowań, |cały rok |
| | | |wywiady | |
| | | | | |
| | |Współpraca z lokalnymi instytucjami |zbiórka karmy i ciepłych okryć dla zwierząt w schronisku, | |
| | | |współpraca z Kołem Łowieckim ,,Jeleń”- wycieczka połączona z dokarmianiem zwierząt |październik |
| | | |w lesie | |
| | | |Organizacja i udział klasy w spektaklach teatralnych i koncertach filharmonii, | |
| | | |wycieczki do muzeum |grudzień |
| | | | | |
| | | | |cały rok |
|5. |Potrafimy być godnymi obywatelami ...