Dodaj publikację
Autor
Marta Litewka
Data publikacji
2010-04-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
164

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć przeznaczony jest dla dzieci 6 letnich. Doskonale sprawdza się w pracy.
 Pobierz (doc, 24,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć

Temat: Na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego „Bajka o dniach
tygodnia”- wprowadzenie dni tygodnia.

Cele:
- dziecko dostrzega stałe następstwo dni tygodnia
- dziecko wie, że słowo tydzień ma dwa znaczenia nazwę kolejnych dni począwszy od poniedziałku oraz siedem dni liczony od dowolnego dnia

Metody:
słowna: rozmowa, opowiadanie
oglądowa: pokazu i obserwacji
czynna: praktycznej działalności dziecka

Pomoce:
- opowiadanie Cz. Janczarskiego „Bajka o dniach tygodnia”
- ilustracja do opowiadania
- sylwety kaczki i kaczuszek na tablicę
- kaczuszki dla każdego dziecka
- kropeczki symbolizujące dni tygodnia
- kartki do kalendarza marzeń
- kredki, pisaki
- magnetofon, taśma z piosenką „Tydzień ma siedem dni”

1. Wysłuchanie piosenki „Tydzień ma siedem dni” –wprowadzenie do zajęć.

2. Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Bajka o dniach tygodnia”
Rozmowa kierowana na temat opowiadania:
- O czym Uszatek opowiedział bajkę ?
- Ile dzieci miała mama kaczka ?
- Jak zachowywały się kaczuszki, gdy szły pić wodę do źródła ?
- Na jaki pomysł wpadła mama kaczka ?
- Jak dała na imię swoim dzieciom ?

3. Ustawienie na tablicy w kolejności kaczuszek (oznaczonych dniami
tygodnia za pomocą kropek) za mamą kaczką.

1. Praca indywidualna
Dzieci otrzymują kaczuszki oznaczone dniami tygodnia za pomocą kropek i ustawiają
je w odpowiedniej kolejności.

2. Zabawa ze śpiewem „Tydzień”- utrwalenie kolejności dni tygodnia

3. Ustalenie, że słowo tydzień ma dwa znaczenia: stałą kolejność dni tygodnia i siedem dni obojętnie od którego dnia zacznie się liczyć.

- Ustalenie kolejności dni tygodnia
Dzieci przyklejają sobie karteczki z kropeczkami symbolizującymi dni tygodnia
i ustawiają się w rzędzie: dziecko „poniedziałek” kładzie rękę na ramieniu
i mówi: „Po poniedziałku jesteś ty wtorek” itd.

- Ustalenie, że słowo tydzień ma siedem dni obojętnie od którego dnia zacznie
się liczyć.
Dzieci „dni tygodnia” ustawione w rzędzie przeliczają dni tygodnia od poniedziałku, wtorku... i sprawdzają czy tydzień ma naprawdę siedem dni.

4. Utworzenie kalendarza marzeń.
Dzieci otrzymują małe karteczki- kalendarz marzeń i rysują w nim swoje marzenia
na każdy dzień tygodnia.