Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
monisians, 2011-01-22
Naprawdę doskonały pomysł na zachęcenie uczniów do samodzielnego korzystania z anglojęzycznych książek z biblioteki szkolnej! nikahiromo@gmail.com
Karolina_ie, 2012-08-12
Dzień dobry:) Podaj proszę o jakie książki chodzi, wydawnictwo, autorów? Nie mogę znaleźć ich w internecie. Pozdrawiam serdecznie. Karolina
,,A day with...’’- scenariusz konkursu dla uczniów klas
V – VI szkoły podstawowej
,, A day with..” – to również tytuł pozycji książkowych, które są niezbędne do
przeprowadzenia czytelniczego konkursu wśród uczniów klasy piątej i szóstej
szkoły podstawowej. Młodzi czytelnicy przeważnie sięgają po książki napisane
w języku polskim. Aby uświadomić uczniom potrzebę i konieczność czytania
tekstów anglojęzycznych, a tym samym zachęcić ich do rozwijania tej
umiejętności językowej został zorganizowany konkurs. Stopień trudności
konkursu jest dostosowany dla uczniów klas V – VI, gdyż książki z serii ,,A day
with...” napisane są zarówno w języku angielskim jak i polskim.
Cele:
1. Motywowanie do czytania pozycji książkowych w języku angielskim.
2. Poszerzenie wiedzy uczniów o informacje na temat sławnych ludzi,
odkrywców, podróżników, naukowców poprzez czytanie książek z serii ,,A
day with...- Achilles, Alexander The Great, Bill Gates, Wright Brothers,
Edison, Einstein, Franklin, Galileo, Graham Bell, James Watt, Columbus,
Louis Pasteur, Marco Polo, Maria Sklodowska-Curie, Mother Teresa,
Napoleon, Pele, Walt Disney” – łącznie 18 książek.
3. Rozwój umiejętności pisania opracowań, streszczeń w języku angielskim -
zadanie konieczne, aby upewnić się, że uczeń przeczytał wersję
anglojęzyczną.
4. Dbałość o estetykę pisma ręcznego.
5. Wzrost czytelnictwa wśród uczniów kl. V i VI.
6. Wpajanie zasad ,,zdrowej” koleżeńskiej rywalizacji.
Regulamin konkursu:
1. Konkurs adresowany jest do chętnych uczniów klasy V i VI.
2. Konkurs trwa 3 miesiące. (Należy określić dokładną datę zakończenia
konkursu)
3. Po przeczytaniu każdej książki z serii ,, A day with...” uczestnik konkursu
sporządza krótkie streszczenie w języku angielskim ( max 1 strona A 4).
4. Wymagane jest pismo ręczne.
5. Uczestnik konkursu gromadzi sporządzone streszczenia w indywidualnych
teczkach lub koszulkach w bibliotece szkolnej.
6. Uczestnikowi konkursu zabrania się pisać na czerwono.
7. Prace sprawdza nauczyciel lub nauczyciele języka angielskiego.
Ocenie podlega:
1. Jak największa ilość wypożyczonych i przeczytanych książek.
2. Poprawność zapisu streszczenia – zgodność z treścią książki, poprawność
ortograficzna, gramatyczna i stylistyczna.
3. Estetyka pisma.
Liczba zdobytych punktów ma największy wpływ na zajęcie odpowiedniego
miejsca w konkursie.
Kryteria oceniania prac:
Za każde poprawnie napisane streszczenie uczeń otrzymuje 10 punktów.
Maksymalna ilość punktów do zdobycia - 180.
Po jednym punkcie uczeń traci za:
- brak tematu pracy,
- brak akapitów,
- każde 5 błędów nie mających wpływu na zmianę znaczenia słowa,
- każde 3 błędy gramatyczne,
- każdy błąd zmieniający znaczenie słowa,
- nie wyczerpanie tematu,
- pracę mało estetyczną,
- pracę zbyt obszerną.
Etap końcowy:
- sprawdzenie streszczeń, podliczenie punktów oraz ilości wypożyczonych
książek, wyłonienie zwycięzcy konkursu, wręczenie nagród laureatom i
uczestnikom konkursu podczas apelu szkolnego.
Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie konkursu ...