Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęcia z rodzicami prowadzonego metodą Weroniki Sherborne
opracowała : Sylwia Siemińska
* Poznajmy się – zabawa integrująca. Siedząc w kręgu rodzice tworzą „fotelik” dla dziecka i kolejno przedstawia siebie i dziecko np. Kasia – mama Weroniki.
Na nudę, słonce i na deszcz proponujemy zabawy w parach z mamą, tatą, siostrą, bratem ...
Zabawy prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne:
* Dotyk. Dzieci i rodzice w parach. Dotykają się różnymi częściami ciała, najpierw według propozycji nauczyciela, potem według własnych pomysłów.
* Masaż. Dorosły leży lub siedzi na podłodze, dziecko masuje jego ciało. Po chwili następuje zmiana ról.
Np. Tu płynie rzeczka, tu jest kładeczka, przeszła pani na szpileczkach, przeszły grube słonie i przebiegły konie, przeleciała szczypaweczka, zaświeciły dwa słoneczka, padał drobny deszczyk. – Czy przeszedł Cię dreszczyk?
* Plecy do pleców. Rodzice i dzieci siadają tyłem do siebie. Poznają wzajemnie swoje plecy. Następnie pchają się plecami na przemian – raz jedna, raz druga osoba.
* Skała. Rodzic w siadzie skulnym, a dziecko próbuje go przesunąć, potem zmiana ról.
* Wysoki tunel. Rodzic przyjmuje pozycję „ na czworakach” , a dzieci wędrują przechodząc przez ciało rodzica. Dziecko może wejść pod rodzica między jego rękami lub nogami, a następnie wyjść pod którymś z jego boków. Może poruszać się na czworaka lub pełzać. W dowolnej chwili dorosły delikatnie „ przygniata” dziecko i zachęca je do wyczołgania się spod spodu.
* Paczka. Dziecko zwija się w kłębek, a rodzic usiłuje „ rozwinąć paczkę”, ciągnie za ręce, nogi. Zmiana ról.
* Niski tunel. Dziecko robi tunel dla rodzica. Musi ono utrzymać równowagę utrzymując ciało na rękach i stopach, żeby zrobić wystarczająco dużo miejsca dla przeciskającego się pod nim rodzica.
* Odklejanie od podłogi. Najpierw rodzice naśladują smarowanie klejem stóp i dłoni, a potem kucają na podłodze. Dziecko stara się oderwać im od podłogi najpierw ręce, potem nogi. Zmiana ról.
*Wyspa. Rodzic leży na podłodze zwinięty w kłębek, plecami do góry. Dziecko naśladuje fokę wspinającą się na wyspę jedynie za pomocą płetw( rąk), ogon foki( nogi) nie mogą w tym pomagać.
*Kołyska. Uczestnicy siedzą na podłodze. Dzieci znajdują się między nogami rodzica. Rodzic naśladując kołyskę obejmuje dziecko. Buja się z boku na bok, kołysze je, przytula i całuje.
Zabawy metodą Weroniki Sherborne wspomagają prawidłowy rozwój dziecka oraz korygują jego zaburzenia. Dzięki nim dzieci uczą się poznawać przestrzeń i zachowywać w niej, czują się swobodniej , nie obawiają się otoczenia. Stają się mniej zahamowane i i otwarte na sytuacje problemowe.
Metoda ta pozwala dzieciom poznać swoje ciało i uczy kontrolować jego ruchy( różnicowanie płynności ruchów, ćwiczenie siły ...