Dodaj publikację
Autor
Grażyna Szymik
Data publikacji
2010-04-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
109

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla dzieci 3-4 - letnich.
 Pobierz (doc, 38,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć
Opracowanie i prowadzenie: Grażyna Szymik
Data: 23.IV.2010r.
Grupa: I – dzieci 3-4 letnie
Temat: „Mieszkańcy łąki”
Cele ogólne:
- umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności, z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu;
- tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka;
- tworzenie okazji do wspólnego podejmowania i realizowania różnych zadań.
Cele szczegółowe:
dziecko:
• Potrafi wymienić zwierzęta zamieszkujące na łące
• Umie korzystać z udostępnionych pomocy
• Odtworzyć zabawę ruchową
• Spontanicznie tworzy ruch przy muzyce
• Potrafi wykonać proste zadanie plastyczne
Forma:
- grupowa
- indywidualna

Metody:
- podająca
- poszukująca
- ekspresyjna
- praktyczna
Środki dydaktyczne:
piosenka „Słoneczko” nagrania odgłosów zwierząt- żaby, bociany, pszczoły, kukułka, wróble; muzyka relaksacyjna, plansza „łąka”, sylwety zwierząt: żaby, bocian, biedronki, motyle; gazety.

|Lp. |Sytuacje edukacyjne |Umiejętności dzieci |
|1. |Zabawa ruchowa przy piosence „Słoneczko” |Ustawia się w szeregu |
|2. |Rozmowa kierowana przy tablicy tematycznej |Formułuje wypowiedzi |
| |Jak wygląda łąka? |Słucha wypowiedzi innych |
| |Co można zobaczyć na łące wiosną? |Dokonuje poprawnego wyboru |
| |Umieszczenie na planszy mieszkańców łąki z podziałem na fruwające, | |
| |pełzające i skaczące | |
|3. |Zagadki słuchowe „Odgłosy łąki” |Rozpoznaje i nazywa niektóre |
| |wyobraźcie sobie, że dywan to będzie koc, który rozłożyliśmy na naszej |charakterystyczne zwierzęta tj. żaba, |
| |łące. Leżymy sobie wygodnie, zamykamy oczy i uważnie słuchamy. Czy |bocian, pszczoła, kukułka, wróble; |
| |potraficie rozpoznać po odgłosach, jakie zwierzęta przybyły na łąkę? (żaby,| |
| |pszczoły, bociany i inne ptaki) | |
|4. |Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazety „Wiosenna pogoda”. |Potrafi wykonać zadanie z użyciem gazety |
|5. |Zabawa ilustrowana „Lot owada” z wykorzystaniem gazety |Naśladuje ruchem zwierzęta |
|6. |Improwizacja ruchowa do muzyki relaksacyjnej |Dostosowuje ruch, gesty, mimikę do |
| | |charakteru słyszanej muzyki Wystukuje |
| | |rytm deszczu |
| | |o różnym natężeniu |
|7. |„Biedronka” – zabawa plastyczna |Nakleja kropki na szablonie biedronki |
|8. |Umieszczenie wykonanych przez dzieci biedronek na planszy „łąka” |współdziała w zespole |