Dodaj publikację
Autor
Andrzej Wysocki
Data publikacji
2010-04-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
441

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciel;a kontraktowego na nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 60,0 KB)

Podgląd treści

Gimnazjum w KOSTOMŁOTACH.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

|ANDRZEJ WYSOCKI |NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY |p. TERESA LEWANDOWSKA |p. PIOTR KWIECIEŃ |
|imię i nazwisko |stopień awansu zawodowego |opiekun stażu |zatwierdzenie planu |

|sfera |ZADANIA |
|działalności | |
| |lp. |forma zadania |sposób realizacji |termin |uwagi o realizacji |
| | | | |realizacji | |
|dydaktyczna |1 |Nauczanie przedmiotu z utrzymywaniem | |Cały rok | |
| | |integralności wiedzy, umiejętności i | | | |
| | |wychowania. | | | |
| |2 |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna |Hospitacja według wcześniej opracowanych |Dwa razy w roku |Wnioski z obserwacji i hospitacji |
| | |(innych nauczycieli) |narzędzi, omówienie jej wyników | | |
| |3 |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna |Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, |Dwa razy w roku | |
| | | |analiza, ewaluacja | | |
| |4 |Wykorzystanie technologii komputerowej i |Korzystanie z komputerowych programów |Na bieżąco. | |
| | |informacyjnej w pracy pedagogicznej |edukacyjnych, Internetu, encyklopedii | | |
| | | |multimedialnych, tworzenie własnych programów| | |
| | | |edukacyjnych | | |
| |5 |Doskonalenie warsztatu i metod pracy |Aktywny udział we wszystkich formach |Cały rok | |
| | |pedagogicznej |doskonalenia adekwatnych do potrzeb | | |
| | | |nauczyciela i szkoły | | |
| |6 |Analiza, określanie mocnych i słabych stron |Dokumentacja efektów własnej pracy z |Na bieżąco. | |
| | |własnej działalności |uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań, | | |
| | | |analiz i ewaluacji  | | |
|wychowawcza |1 |Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i |Analiza dokumentacji programu wychowawczego i|IX 2002 | |
| | |określenie zadań nauczyciela - wychowawcy  |programu rozwoju szkoły itp. | | |
| |2 |Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków |Rozmowy z pedagogiem szkolnym i wychowawcami.|IX/X 2002 | |
| |3 |Prowadzenie działań wychowawczych opartych na| |Cały rok | |
| | |systemie wartości określonym w programie | | | |
| | |wychowawczym szkoły (wychowywanie jako | | | |
| | |relacje osobowe nauczyciel-uczeń, których | | | |
| | |istotną treścią jest przekazywanie wartości).| | | |
| |4 |Współpraca z rodzicami uczniów. |Udział w spotkaniach z rodzicami. |Na bieżąco. | |
| |5 |Realizacja szkolnego systemu wychowawczego i |Rozmowy z pedagogiem szkolnym i wychowawcami.|Cały rok | |
| | |dydaktycznego | | | |
|opiekuńcza |1 |Przeciwdziałanie przemocy psychicznej i | |Cały rok | |
| | |fizycznej oraz uzależnieniom uczniowskim. | | | |
| |2 |Organizacja zajęć pozalekcyjnych |Prowadzenie kółka muzycznego |raz w tygodniu | |
|społeczno-środowiskowa |1 |Podnoszenie poziomu znajomości praw i |Uświadamianie uczniów w ich prawach i |Na bieżąco | |
| | |obowiązków u uczniów. |obowiązkach poprzez rozmowę z nimi. | | |
| |2 |Diagnozowanie postaw, oczekiwań i potrzeb | |Cały rok | |
| | |uczniów w odniesieniu do sposobów | | | |
| | |nauczania oraz komunikacji interpersonalnej | | | |
| | |uczeń-nauczyciel. | | | |
|organizacyjna |1 |Poznanie procedury awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego |VIII/IX 2002 | |
| | | |dotyczących awansu zawodowego (ustawa, | | |
| | | |rozporządzenia) | | |
| |2 |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |Rozmowa, zawarcie kontraktu |IX 2002 |Poprawnie sformułowany wniosek o |
| | | | | |rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania,|
| | | | | |plan rozwoju zawodowego  |
| |3 |Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji |Analiza dokumentacji: statutu, programu |IX/X 2002 | |
| | |zadań szkoły/placówki |rozwoju szkoły, regulaminów, | | |
| | | |wewnątrz-szkolnego systemu oceniania, | | |
| | | |programu wychowawczego i programu rozwoju | | |
| | | |szkoły itp. | | |
| |4 |Uczestniczenie w pracach organów szkoły | |Cały rok | |
| | |związanych z realizacją jej celów. | | | |
| |5 |Uczestniczenie w pracach ...