Dodaj publikację
Autor
Krystyna Rura
Data publikacji
2010-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Planując zwiedzanie wystaw z uczniami, warto przygotować dla nich karty pracy. Oto przykład takiej karty.
 Pobierz (doc, 26,0 KB)

Podgląd treści


Opracowanie: Krystyna Rura

| | | |
| | |Uczeń ................................... |
|KARTA |Wystawa prac plastycznych „Moja okolica” |Klasa .................................... |
|PRACY |w UMiG w Jelczu Laskowicach |Data ..................................... |
| | | |

ZADANIA

1. Obejrzyj uważnie prace zaprezentowane na wystawie.
• Które obiekty, miejsca pojawiają się w pracach artystów najczęściej?
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
• Czy znasz te miejsca?
Czy po obejrzeniu wystawy miałbyś ochotę zobaczyć niektóre z nich 
„na żywo”, w terenie? Wymień je : ....................................................................
.............................................................................................................................
• Kim są autorzy prac, skąd pochodzą? ...............................................................................................................................

2. Wybierz pracę, która zrobiła na Tobie największe wrażenie i dokonaj jej analizy
według następującego planu:

A. Dane biograficzne: autor, tytuł.
B. Rozmiary pracy.
C. Technika (akwarela; obraz olejny; rysunek ołówkiem, węglem, kredkami; itp.)
D. Konstrukcja obrazu: kompozycja, plan pierwszy, plan drugi, tło.
E. Treść obrazu (opis tego co widzimy)
F. Środki artystyczne (linia, plama, barwy, faktura, kontrast, światło i cień, itp.)
G. Twój stosunek do wybranej pracy (podoba mi się............................................., nie podoba mi się......................................, uważam, że autor słusznie ............., itd.)

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................