Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
KLASA: II tu
SPECJALNOŚĆ : Technik żywienia i gospodarstwa domowego
PROWADZĄCY: Anna Perkowska
CZAS TRWANIA: 2 jednostki lekcyjne
TEMAT ZAJĘĆ : Potrawy z jaj gotowanych i sposoby podawania.
/ Typ zajęć: lekcja wprowadzająca nowy materiał z ćwiczeniami/
CEL GŁÓWNY LEKCJI
Rozwijanie umiejętności sporządzania potraw z jaj gotowanych.
CELE OPERACYJNE LEKCJI
Po zakończeniu lekcji uczeń potrafi:
• Wymienić potrawy z jaj gotowanych
• Sporządzać i podawać wybrane potrawy z jaj gotowanych
• Dobrać odpowiedni surowiec
• Określić zasady prawidłowego gotowania potraw z jaj
• Omówić zmiany fizyko- chemiczne zachodzące podczas gotowania w potrawach z jaj
• Znać sposoby podawania potraw z jaj
• Ocenić jakość sporządzonych potraw
• Przestrzegać zasad bhp i oszczędnie gospodarować surowcem
CEL REWALIDACYJNY
Ćwiczenie cech pamięci, wzbogacanie i utrwalanie słownictwa
Wiadomości do zrozumienia:
• Rodzaje potraw z jaj gotowanych
• Rola dekoracji – jako wykończenie potrawy
• Wpływ higieny produkcji na jakość potrawy
Umiejętności:
• Planowanie poszczególnych etapów pracy
• Przygotowania stanowiska do pracy
• Ukierunkowanie ucznia na logiczne myślenie przy wykonywaniu poszczególnych czynności
• Umiejętność sporządzania zaplanowanych rodzajów potraw
• Dekorowanie potraw i jej podanie na różne sposoby
Postawa:
• Wdrażanie do oszczędności surowca
• Kształtowanie nawyków estetycznych
• Wdrażanie do samooceny
• Dbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy
METODY PRACY -PODAJĄCA:
• CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM
• POGADANKA
-AKTYWIZUJĄCA
• POKAZ
• PRAKTYKA
• PRODUKCJA
• PRACA W GRUPACH
• OBSERWACJA
• ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Odpowiednie naturalne produkty i surowce. Podręcznik dla technikum „Technologia gastronomiczna” oraz segregator z wycinkami czasopism kulinarnych na temat potraw z jaj gotowanych. Narzędzia i naczynia do pracy; sprzęt gospodarstwa domowego.
ŚCIEŻKA EDUKACYJNA: Edukacja prozdrowotna –EZ
TREŚĆ: Żywienie a samopoczucie i zdolność do pracy oraz zapobieganie chorobom. Wybór sprzyjających zdrowiu produktów spożywczych i ich przechowywanie.
PRZEWIDYWANY EFEKT: Uświadomienie pozytywnego wpływu jaj na jakość i wartość odżywczą potraw.
HASŁO BHP
PRZESTRZEGANIE ZASAD BHP PODCZAS SPORZĄDZANIA POTRAW Z JAJ GOTOWANYCH.
PLAN ZAJĘĆ
1.CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO - PORZĄDKOWE
2.WPROWADZENIE DO TEMATU ZAJĘĆ
3.PODANIE I OMÓWIENIE TEMATU
4.OMÓWIENIE ZADAŃ PRODUKCYJNYCH
5.PRACA SZKOLENIOWO-PRODUKCYJNA
6. DEGUSTACJA PODSUMOWANIE ZAJĘĆ I OCENA PRACY UCZNIÓW
7.SPRZĄTANIE PRACOWNI