Dodaj publikację
Autor
Anna Robakiewicz-Chojnowska
Data publikacji
2010-05-04
Średnia ocena
1,44
Pobrań
345

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Analiza wyników próby Sprawdzianu po szkole podstawowej.
 Pobierz (doc, 28,5 KB)

Komentarze

piotr_long, 2010-05-05

Kiepściutko. Brak zestawienia wyników (wykresiki, tabelki...). Wniosków do dalszej pracy. Zrobiłbym lepiej.

blidka, 2010-05-08, ocena:

Faktycznie, żadna rewelacja. My piszemy analizę na 10 stron-tabele, wykresy, wnioski do pracy.

ansza, 2010-05-22

marna to analiza, że dyrektor takie dopuszcza, albo pani nie ma pojęcia jak to się robi.Zgroza.

Podgląd treści


WYNIKI PRÓBY SPRAWDZIANU KLASY VI – styczeń 2010.

Do próby sprawdzianu przystąpiło 15 uczniów. Łącznie uczniowie za zadania z języka polskiego mogli uzyskać 24 punkty. Takiego wyniku nie było. Najwyższy wynosił 21 punktów. Średnia punktów na jednego ucznia wynosi 14,9.
Ogółem zadania zamknięte z języka polskiego wykonano w 69,3%.Sprawdzały one m.in. umiejętność odczytywania tekstu popularnonaukowego , posługiwanie się terminami związanymi z teatrem , wskazywanie właściwych źródeł informacji i posługiwanie się nimi , odczytanie tekstu poetyckiego , polegały na określeniu funkcji elementów charakterystycznych dla danego tekstu (podmiot mówiący, odbiorca, przenośnia, elementy tworzywa artystycznego) . Jednak najwięcej problemów mieli uczniowie z zadaniem , w którym należało dokonać analizy i wyboru (wedle wskazań z polecenia) ofert kierowanych do dzieci i młodzieży.
Zadania otwarte wypadły słabiej - wykonano je w 52%. Zadania te nakazywały napisanie zaproszenia i sprawozdania. W zaproszeniu najlepiej wypadła umiejętność pisania zgodnie z tematem (i wyznaczonymi warunkami), ale tylko 2 osoby zastosowały wszystkie elementy i przestrzegały norm językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych .Najwięcej punktów uczniowie zdobyli za pisanie pracy zgodnej z tematem (5 osób miało maksymalną ilość punktów). Oceniano również dbałość spójność tekstu i przestrzeganie norm ortograficznych i interpunkcyjnych. Najsłabiej wypadła dbałość o język – 36%. Jedna osoba nie napisała pracy, 2 ledwie ją rozpoczęły.

Z matematyki sprawdzono umiejętności z obszarów: rozumowanie i wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Ogółem zadania zamknięte wykonano w 44%. Wśród ośmiu zadań zamkniętych, trzy sprawiły dzieciom trudność. Sprawdzały one umiejętność opisywania sytuacji przedstawionej w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego- uczeń miał wskazać wyrażenie prowadzące do obliczenia zysku ze sprzedaży jednego programu, wykonania obliczenia dotyczącego pieniędzy-uczeń powinien obliczyć zysk ze sprzedaży wszystkich programów, oraz umiejętność wykorzystywania w sytuacjach praktycznych własności liczb- zadaniem ucznia było obliczenie kosztu zużycia wody. Większość szóstoklasistów potrafiła określić jaką częścią jednej liczby jest druga liczba, obliczyć resztę pieniędzy po dokonaniu zakupów, obliczyć powierzchnię boczną prostopadłościanu, określić długość prostokąta i obliczyć sumę obwodów dwóch kwadratów.
Zadania otwarte wypadły słabiej - wykonano je w 39%. Kłopoty pojawiły się przy ustalaniu ceny biletu ulgowego, obliczeniu powierzchni trapezu i poprawnego posługiwania się jednostkami czasu. Znaczna część uczniów potrafiła ustalić sposób obliczenia powierzchni podłogi, ustalić najmniejszą liczbę całkowitą spełniającą warunki zadania, a także ustalić sposób i obliczyć czas trwania zdarzeń.