Dodaj publikację
Autor
Patrycja Linke
Data publikacji
2010-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
130

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program autorski zajęć dodatkowych "Business English" dla liceum/szkoły ponadgimnazjalnej dla uczniów na poziomie B1/B2.
 Pobierz (pdf, 189,9 KB)

Podgląd treści

WŁASNY PROGRAM NAUCZANIA:

‘THE BASICS OF BUSINESS ENGLISH’

mgr Patrycja Linke

OPIS PROGRAMU

Wstęp:

Ogólnym celem programu jest harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów tak aby osiągnęli umiejętności
językowe zapewniające im sprawną komunikację w języku angielskim w odniesieniu do przyszłej pracy
zawodowej, a także nabycie wiedzy i umiejętności, które będą pomocne w szeroko rozumianym życiu
zawodowym i prywatnym. Zajęcia w oparciu o ten program mogą być wykorzystane w ramach przygotowania do
egzaminu TELC Business English na poziomie B1 lub B2.

Założenia programu:

Program został napisany z myślą o uczniach o kompetencji językowej według Common European Framework co
najmniej B1. Program zachęca do krytycznego myślenia i stosowania struktur i wyrażeń w dyskusjach, kładzie
nacisk na praktyczne zastosowanie funkcji językowych i strategii komunikacyjnych. Uczniowie nabywają
umiejętności niezbędne w codziennej pracy, szczególnie pomocne przy zawieraniu umów, rozwiązywaniu
konfliktów czy prowadzeniu prezentacji lub korespondencji biznesowej.

Użytkownicy programu i warunki jego realizacji:

Uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej o znajomości języka angielskiego na poziomie przy najmniej B1. Dodatkowo
do zajęć potrzebne będą słowniki, nagrania audio lub video, mogą być również użyte multimedialne słowniki
internetowe i zasoby sieci.

CELE KSZTAŁCENIA

Celem nauczania jest wykształcenie u uczniów kompetencji językowych i komunikacyjnych umożliwiających im
porozumiewanie się w różnych sytuacjach związanych z ogólnie rozumianymi dziedzinami biznesu.

Cel nauczania realizowany jest poprzez rozwijanie sprawności językowych w następującym zakresie:

1. ROZUMIENIE ZE SŁUCHU – rozumienie autentycznych wypowiedzi, rozmowa w sprawie pracy, wywiady,
prezentacje, dialogi, wychwycenie konkretnych informacji, jak też zrozumienie myśli przewodniej
nagrania.

2. MÓWIENIE – formułowanie różnej długości spójnych, poprawnych gramatycznie wypowiedzi,

umiejętność podtrzymywania i prowadzenia dyskusji, negocjacji oraz rozmów telefonicznych.

3. CZYTANIE – rozumienie sensu tekstów autentycznych, wyszukiwanie szczegółowej informacji w

dłuższym tekście, umiejętność domyślenia się znaczeń z kontekstu, rozumienie pism formalnych.

Własny program nauczania „The Basics of Business English” mgr Patrycja Linke

Strona 1 z 4

4. PISANIE – formułowanie dłuższej wypowiedzi pisemnej w oparciu o podany wzór z uwzględnieniem
zasad gramatyki, ortografii i interpunkcji: opis firmy i jej działań, CV, podanie o pracę, list motywacyjny,
wiadomość e‐mail, memorandum, notatka służbowa, prośba listowna, raport o stanie przedsiębiorstwa,
sprawozdanie ze spotkania, broszura.

ZAKRES MATERIAŁU GRAMATYCZNEGO:

Kurs ogólny na poziomie B1/B2 lub wyżej.

PROPONOWANE TREŚCI KSZTAŁCENIA

TEMATYKA
FIRMA
‐ struktura firmy
‐ prezentacja firmy i jej
produktów
‐ personel i obowiązki

ZAŁOŻONE OSIĄGNIĘCIA
UCZNIA:

SYTUACJE I FUNKCJE JĘZYKOWE

‐ rozumienie słownictwa związanego ze strukturą firmy i personelu
‐ raport o działalności firmy
‐ tworzenie prezentacji dotyczącej firmy
‐ tworzenie prostej reklamy produktu
‐ prezentacja własnego stanowiska pracy i zakresu obowiązków
służbowych
Uczeń potrafi:
‐ zrozumieć ...