Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
mgr Katarzyna Jędrzejowska
nauczyciel matematyki
w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Golinie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.
Planowana data ukończenia stażu: 31.05.2010 r.
Opiekun stażu: mgr Ewa Stasiak
Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym.
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego.
Plan sporządziłam na podstawie §6 ust. 2 : „Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego” Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§6 ust.2 pkt 1
„Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż”.
|Lp |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY |
| | | | |EFEKT |
|1. |Poznanie przepisów prawa oświatowego |Analiza przepisów prawa |wrzesień 2009 r. |Poznanie wymagań dotyczących |
| |dotyczących awansu zawodowego na stopień |oświatowego dotyczących awansu | |uzyskania awansu na stopień |
| |nauczyciela kontraktowego. |zawodowego nauczycieli. | |nauczyciela kontraktowego. |
|2. |Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć |Obserwacja, udział w Radach |wrzesień 2009 r.- |Organizacja zajęć własnych, lista |
| |w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami|Pedagogicznych. |maj 2010 r. |obecności na Radach |
| |współpracy dyrektora z pracownikami. | | |Pedagogicznych. |
|3. |Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem|Rozmowy i konsultacje dotyczące |wrzesień 2009 r. |Omówienie zasad współpracy. |
| |stażu. |sposobu realizacji stażu. | | |
|4. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i |Zredagowanie Planu Rozwoju |wrzesień 2009 r. |Plan Rozwoju Zawodowego. |
| |przedłożenie go Dyrektorowi szkoły do |Zawodowego. | | |
| |zatwierdzenia. | | | |
|5. |Poznanie organizacji, zadań i zasad |Zapoznanie się ze Statutem Szkoły,|wrzesień, październik|Notatki własne. |
| |funkcjonowania szkoły. |wewnątrzszkolnym i przedmiotowym |2009 r. | |
| | |systemem oceniania, programem | | |
| | |wychowawczym i programem | | |
| | |profilaktycznym. | | |
|6. |Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji |Zapoznanie się ze sposobem |wrzesień 2009 r.- |Prawidłowe prowadzenie |
| |szkolnej. |prowadzenia dziennika lekcyjnego i|maj 2010 r. |dokumentacji szkolnej. |
| | |dziennika lekcyjnego do zajęć | | |
| | |indywidualnych oraz z arkuszem | | |
| | |ocen. | | |
|7. |Zapoznanie się z podstawowymi zasadami |Udział w szkoleniu, lektura |wrzesień 2009 r.- |Zaświadczenie o ukończeniu kursu. |
| |bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole |obowiązujących w tym zakresie |maj 2010 r. | |
| |oraz przepisami przeciwpożarowymi. |przepisów, praktyczne stosowanie | | |
| | |zasad BHP podczas codziennych | | |
| | |zajęć. | | |
|8. |Dokumentowanie realizacji Planu ...