Dodaj publikację
Autor
Ewa Mazur
Data publikacji
2010-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
52

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela historii w gimnazjum ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 80,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień

nauczyciela dyplomowanego
realizowany od 01.09.2007 r. do 31.05.2010 r.

Publiczne Gimnazjum Nr 1 Im. Stanisława Marciniaka w Warce

mgr Ewa Mazur
nauczyciel historii
Status zawodowy: nauczyciel mianowany

§ 8 ust. 2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Uwagi |
|1.Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego |VIII/IX 2007 |Sformułowanie wniosku |
| |awansu zawodowego nauczycieli. | |o rozpoczęcie stażu. |
| | | |Sporządzenie planu rozwoju |
| | | |zawodowego. |
|2. Udział w pracach zespołu humanistycznego.|m.in. tworzenie sprawozdań |Okres stażu | |
| |z przeprowadzonych konkursów historycznych | | |
|3. Praca w zespole integracyjnym. |Praca w zespole integracyjnym, pisanie protokołów |Okres stażu | |
| |spotkań. | | |
|4. Udział w formach doskonalenia adekwatnych|Udział w kursach, szkoleniach |Okres stażu |W zależności od potrzeb. |
|do potrzeb nauczyciela |i warsztatach. | | |
|i szkoły. | | | |
|5. Przygotowanie uczniów do udziału |Przygotowywanie lektur, wskazówki dotyczące |Okres stażu |Zgłoszenia uczniów do konkursów |
|w zewnętrznych konkursach historycznych. |konkursów, itp. | |organizowanych m.in. przez Kuratorium|
| | | |Oświaty, Magazyn Historyczny „Mówią |
| | | |wieki” i in. |
|6. Rozpoznawanie |Rozmowy indywidualne, pogadanki, współpraca |Okres stażu | |
|i rozwiązywanie bieżących problemów |z rodzicami, pedagogiem | | |
|wychowawczych uczniów. |i psychologiem. | | |

§ 8 ust.2 pkt.2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Uwagi |
|1.Stosowanie technologii informacyjnej |Wykorzystywanie komputera |Okres stażu | |
|w życiu codziennym |i Internetu do pracy w szkole, oraz zachęcanie | | |
|i w pracy. |uczniów do korzystania z technologii informacyjnej. | | |
| | | | |
| |Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. | | |
|2.Organizacja warsztatu pracy |Zbieranie materiałów do lekcji, pisanie testów, |Okres stażu | |
|z zastosowaniem technologii |scenariuszy itp.; opracowanie materiałów związanych | | |
|informacyjnej. |z awansem zawodowym. | | |
|3. Prowadzenie dziennika. |Wyliczanie średnich ocen przy pomocy programu |Okres stażu | |
| |komputerowego. | | |
|4. Opracowanie prezentacji komputerowych.|Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych |Okres stażu |Szkoła posiada pracownię |
| |prezentacji na lekcjach historii. | |multimedialną. |

§ 8 ust.2 pkt.3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.

|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Uwagi |
|1. Prowadzenie zajęć otwartych. |Przygotowanie scenariuszy |Okres stażu | |
| |i przeprowadzenie zajęć. | | |
|2. Uczestnictwo w pracach zespołu |Aktywne uczestnictwo w pracach zespołów, |Okres stażu | |
|integracyjnego, humanistycznego |dokumentowanie spotkań. | | |
|i wychowawczego. | | | |
|3.Pełnienie obowiązku opiekuna stażu lub |Opieka nad stażystą/praktykantem. |Okres stażu |W zależności od potrzeb |
|opiekuna praktyk studenckich. | | |i możliwości szkoły. |
|4. Zamieszczenie |Wyszukanie portali edukacyjnych, |Okres stażu | |
|w Internecie scenariuszy lekcji i planu |zamieszczenie wybranych scenariuszy lekcji oraz ...