Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć
Temat dnia: Opiekujmy się psem – wprowadzenie litery B,b na podstawie wyrazu
buda
Cele główne:
- wprowadzenie litery b, B
Cele operacyjne:
- uczeń wie jak opiekować się psem, wykazuje wrażliwość na krzywdę zwierząt,
- umie pisać literę b, B oraz jej połączenia z innymi literami,
- dostrzega kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej,
Metody:
- czynna, oglądowa, słowna
Formy:
- zbiorowa, indywidualna
Pomoce:
- opowiadanie W. Drabik NIE- ZŁY PIES
- maskotka psa
- książka z ilustracjami psów
- czyste kartki do pisania litery b, B
- schemat dźwiękowy ( nakrywki czerwone i niebieskie),
- litery pisane i drukowane: B, b, u, d, a, r, e, k
- karty pracy, podręcznik
1. Wysłuchanie opowiadania W. Drabik NIE- ZŁY PIES
• Rozmowa kierowana na temat wysłuchanego opowiadania
- Dlaczego Burek był smutny?
- Kiedy Burkowi było najgorzej?
- Do czyjego domu trafił Burek?
- Jakie zwierzątka mieszkały w domu Ani?
- Czy Burek był szczęśliwy mieszkając w tym domu?
1. Krótki opis wyglądu psa.
2. Pokaz różnych ras psów.
3. Dłuższe wypowiedzi na temat obrazków i ustalenie, jakie obowiązki ma opiekun psa.
4. Ciche czytanie tekstu „Co robi opiekun psa?”. Głośne, indywidualne czytanie zdań zgodnie z kolejnością obrazków.
5. Ćwiczenia śródlekcyjne
- wierszyki ruchowe
6. Opowiadanie historyjki obrazkowej z podręcznika. Czytanie przez Nauczyciela Tekstu „Buda Burka” i zestawienie go z obrazkami historyjki.
7. Wyodrębnienie wyrazu buda i spółgłoski b do nauki pisania. Nauka pisania b, B oraz sylab z tą literą.
• Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazu buda.
- podział wyrazu buda na sylaby i głoski,
- jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu a jaką na końcu?
• Podawanie wyrazów z głoską b w wyrazach.
• Modelowanie dźwiękowej struktury wyrazu buda z kolorowych nakrywek
• Pokaz litery b, B drukowanej i pisanej,
• Nauka pisania litery b, B
- demonstracja sposobu pisania litery b, B
- pisanie litery b, B w powietrzu, palcem na ławce, na czystych kartkach, na tablicy, w kartach pracy
- pisanie ułożonych z sylab wyrazów
8. Wpisywanie do krzyżówki nazw obrazków. Odczytywanie wyrazu z pomalowanych kratek i uzupełnienie nimi zdania.
9. Podsumowanie i ocena.