Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2010-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
52

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia prowadzone w klasach I - III szkoły podstawowej. Tematem zajęć jest udzielanie pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej.
 Pobierz (docx, 33,5 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI-rozmowa przedhospitacyjna

Imię i nazwisko hospitowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko hospitującego : dyrektor mgr V. Pietrzak-SikorskaData hospitacji: 18.11.2009Klasa : I- IIIEtap edukacji : zajęcia zdrowie i bezpieczeństwo Temat bloku: Mały ratowniczekTemat dnia: Udzielenie pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej.

Zajęcia wprowadzające

Rodzaj hospitacji : hospitacja diagnozująca

Cele ogólne:

- poznanie zasad postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej,

- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej,

-wdrażanie do poszanowania życia drugiego człowieka,

- doskonalenie umiejętności pracy w grupie,

- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania poleceń,

Cele szczegółowe:

- pozna cechy, po których można rozpoznać człowieka nieprzytomnego,

- pozna kolejne etapy postępowania w przypadku osoby nieprzytomnej,

- rozumie konieczność udzielenia pomocy osobie nieprzytomnej,

- potrafi sprawdzić reakcje osoby nieprzytomnej

- ułoży ciało w odpowiedniej bezpiecznej pozycji,

- potrafi stosować się do poleceń nauczyciela,

- potrafi powtórzyć czynności po nauczycielu,

- potrafi czytać ze zrozumieniem,

- zgodnie i efektywnie pracuje w zespole, - ocenia lekcję i własną pracę na niej.

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , słuchanie

- oglądowe –pokaz

- aktywizujące – krzyżówka, praca w grupach, działania związane z osobą nieprzytomną

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zadanie podsumowujące

Formy:

indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana,

Środki dydaktyczne:

krzyżówka, pytania, koperty, materace, karty do samookomtrolne, karty podsumowujące zajęcia

Treści programowe (podstawa programowa):

Klasa I

1. Edukacja polonistyczna

1) w zakresie umiejętności społecznych

a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują,

b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy

5. Edukacja społeczna

1) wie, że warto być odważnym, mądrym i pomagać potrzebującym,

9. Edukacja techniczna

2) w zakresie dbania o bezpieczeństwo własne i innych

a) utrzymuje porządek wokół siebie

Klasa II i III

10) rozmowy

11) swobodne i spontaniczne wypowiedzi uczniów

12) opowiadanie i opisywanie,

15) uważne słuchanie wypowiedzi innych,

18) czytanie głośne sylab, wyrazów, zdań i tekstów,

19) czytanie ciche ze zrozumieniem,

34) poznanie własnego ciała

35) dbałość o zdrowie, higiena własna i otoczenia,

46) organizacja pracy

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKAGRUPY

Na zajęcia zdrowie i bezpieczeństwo uczęszczają dzieci z klas I – III, razem 24. Pracują w bardzo zróżnicowanym tempie. Uczniowie podczas lekcji są z reguły zdyscyplinowani i grzeczni. Są aktywni i twórczy, chętnie wykonują różne zadania aktywizujących ich do pracy.

Uczniowie klas I – III tworzą zgrany zespół sympatycznych, miłych, aktywnych dzieci, doskonale współpracujący w grupach w zróżnicowanych wiekowo grupach.

Uwagi i spostrzeżenia:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………..

PRZEBIEG LEKCJI :

CZEŚCI ZAJĘĆ

PODSTAWA PROGRAMOWA

PRZEBIEG ZAJĘĆ

OBSZAR EDUKACJI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIECIA UCZNIA

Część wstępna

19) czytanie ciche ze zrozumieniem,

1.Czynności organizacyjno-porządkowe.

2.Przywitanie się z uczniami, przywitanie gościa.

3. Wyraziste ...