Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI-rozmowa przedhospitacyjna
Imię i nazwisko hospitowanego: Danuta Łuczak
Imię i nazwisko hospitującego : dyrektor mgr V. Pietrzak-SikorskaData hospitacji: 18.11.2009Klasa : I- IIIEtap edukacji : zajęcia zdrowie i bezpieczeństwo Temat bloku: Mały ratowniczekTemat dnia: Udzielenie pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej.
Zajęcia wprowadzające
Rodzaj hospitacji : hospitacja diagnozująca
Cele ogólne:
- poznanie zasad postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej,
- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej,
-wdrażanie do poszanowania życia drugiego człowieka,
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania poleceń,
Cele szczegółowe:
- pozna cechy, po których można rozpoznać człowieka nieprzytomnego,
- pozna kolejne etapy postępowania w przypadku osoby nieprzytomnej,
- rozumie konieczność udzielenia pomocy osobie nieprzytomnej,
- potrafi sprawdzić reakcje osoby nieprzytomnej
- ułoży ciało w odpowiedniej bezpiecznej pozycji,
- potrafi stosować się do poleceń nauczyciela,
- potrafi powtórzyć czynności po nauczycielu,
- potrafi czytać ze zrozumieniem,
- zgodnie i efektywnie pracuje w zespole, - ocenia lekcję i własną pracę na niej.
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , słuchanie
- oglądowe –pokaz
- aktywizujące – krzyżówka, praca w grupach, działania związane z osobą nieprzytomną
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zadanie podsumowujące
Formy:
indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana,
Środki dydaktyczne:
krzyżówka, pytania, koperty, materace, karty do samookomtrolne, karty podsumowujące zajęcia
Treści programowe (podstawa programowa):
Klasa I
1. Edukacja polonistyczna
1) w zakresie umiejętności społecznych
a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują,
b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy
5. Edukacja społeczna
1) wie, że warto być odważnym, mądrym i pomagać potrzebującym,
9. Edukacja techniczna
2) w zakresie dbania o bezpieczeństwo własne i innych
a) utrzymuje porządek wokół siebie
Klasa II i III
10) rozmowy
11) swobodne i spontaniczne wypowiedzi uczniów
12) opowiadanie i opisywanie,
15) uważne słuchanie wypowiedzi innych,
18) czytanie głośne sylab, wyrazów, zdań i tekstów,
19) czytanie ciche ze zrozumieniem,
34) poznanie własnego ciała
35) dbałość o zdrowie, higiena własna i otoczenia,
46) organizacja pracy
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKAGRUPY
Na zajęcia zdrowie i bezpieczeństwo uczęszczają dzieci z klas I – III, razem 24. Pracują w bardzo zróżnicowanym tempie. Uczniowie podczas lekcji są z reguły zdyscyplinowani i grzeczni. Są aktywni i twórczy, chętnie wykonują różne zadania aktywizujących ich do pracy.
Uczniowie klas I – III tworzą zgrany zespół sympatycznych, miłych, aktywnych dzieci, doskonale współpracujący w grupach w zróżnicowanych wiekowo grupach.
Uwagi i spostrzeżenia:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………..
PRZEBIEG LEKCJI :
CZEŚCI ZAJĘĆ
PODSTAWA PROGRAMOWA
PRZEBIEG ZAJĘĆ
OBSZAR EDUKACJI
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIECIA UCZNIA
Część wstępna
19) czytanie ciche ze zrozumieniem,
1.Czynności organizacyjno-porządkowe.
2.Przywitanie się z uczniami, przywitanie gościa.
3. Wyraziste ...