Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2010-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
242

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć do lektury "Pilot i ja" A. Bahdaj, prowadzony w klasie I.
 Pobierz (docx, 24,9 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DO LEKTURY A. BAHDAJ „PILOT I JA”

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 12.02.2010r.Klasa : IEtap edukacji : nauczanie zintegrowane Temat bloku: Sporty zimoweTemat dnia: Pilot i ja

Zajęcia wprowadzające z lekturą

Zapis w dzienniku

Wyszukanie książki A. Bahdaja „Pilot i ja”. Czytanie lektury. Wypowiedzi na temat przeczytanej lektury. Wyodrębnienie wydarzeń realnych i fantastycznych. Uzupełnianie zdań wyrazami. Rozwiązywanie rebusów. Ustalanie kolejności zdarzeń. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej. Opowiedzenie przez dzieci najciekawszej przygody głównego bohatera lektury. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 7. Wykonanie techniką orgiami samolotu, ozdobienie go barwnymi plamami. Zabawa ruchowa „Samoloty”.

Cele ogólne:

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.

Doskonalenie umiejętności prowadzenia syntezy i analizy wyrazów.

Doskonalenie umiejętności czytania wyrazów i pojedynczych zdań ze zrozumieniem.

Doskonalenie umiejętności przeliczania i działania w zakresie 7.

Rozwijanie umiejętności opowiadania i wypowiadania się w formie pełnych zdań.

Rozwijanie staranności i dokładności w wykonywaniu wytworów plastycznych.

Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie w czasie zabawy.

Doskonalenie umiejętności pisania.

Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych.

Doskonalenie umiejętności układania i tworzenia zdań z wyrazów.

Doskonalenie umiejętności łączenia treści z ilustracją.

 

Cele szczegółowe:

wysłucha uważnie lektury czytanej przez nauczyciela

wypowie się na temat lektury

- odpowie na pytania związane treścią

- uzupełni zdania podanymi wyrazami

- rozwiąże rebusy

- rozpozna wydarzenia realne i fantastyczne

wykona działania na liczbach w zakresie 7

ustali kolejność wydarzeń, które przeżył główny bohater

ułoży zdania proste na podstawie ilustracji z podanych wyrazów i zapisze je w zeszycie

weźmie udział w zabawie ruchowej „Samoloty”

złoży z papieru samolot i pomaluje, pokoloruje go

ocenia własną pracę na lekcji

Metody pracy:

słowne – podające- instruktaż do zadań, opowiadania, pogadanka, praca z tekstem, czytanie, pisanie, słuchanie, opowiadania

oglądowe – pokaz ilustracji, pokaz książek

aktywizujące – zabawa ruchowa „Samoloty”

działań praktycznych – ćwiczenia śródlekcyjne, śpiewanie, działania matematyczne, praca plastyczna (origami),

Formy pracy:

indywidualna – jednolita, zróżnicowana, zbiorowa – jednolita

Środki dydaktyczne:

Lektura A. Bahdaj „Pilot i ja”, karty pracy, książki z biblioteki, papier do samolotu, farby, kredki, flamastry, rebusy, ilustracje różnych modeli samolotów

Treści programowe:

1. 1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć

b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat

c) uczestniczy w rozmowie

2) b) czyta i rozumie proste, krótkie teksty

c) pisze proste, krótkie zdania; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma

d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie

e) interesuję się książką i czytaniem

f) korzysta z pakietów edukacyjnych

4. 1) wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na ...