Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DO LEKTURY A. BAHDAJ „PILOT I JA”
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 12.02.2010r.Klasa : IEtap edukacji : nauczanie zintegrowane Temat bloku: Sporty zimoweTemat dnia: Pilot i ja
Zajęcia wprowadzające z lekturą
Zapis w dzienniku
Wyszukanie książki A. Bahdaja „Pilot i ja”. Czytanie lektury. Wypowiedzi na temat przeczytanej lektury. Wyodrębnienie wydarzeń realnych i fantastycznych. Uzupełnianie zdań wyrazami. Rozwiązywanie rebusów. Ustalanie kolejności zdarzeń. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej. Opowiedzenie przez dzieci najciekawszej przygody głównego bohatera lektury. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 7. Wykonanie techniką orgiami samolotu, ozdobienie go barwnymi plamami. Zabawa ruchowa „Samoloty”.
Cele ogólne:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.
Doskonalenie umiejętności prowadzenia syntezy i analizy wyrazów.
Doskonalenie umiejętności czytania wyrazów i pojedynczych zdań ze zrozumieniem.
Doskonalenie umiejętności przeliczania i działania w zakresie 7.
Rozwijanie umiejętności opowiadania i wypowiadania się w formie pełnych zdań.
Rozwijanie staranności i dokładności w wykonywaniu wytworów plastycznych.
Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie w czasie zabawy.
Doskonalenie umiejętności pisania.
Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych.
Doskonalenie umiejętności układania i tworzenia zdań z wyrazów.
Doskonalenie umiejętności łączenia treści z ilustracją.
Cele szczegółowe:
wysłucha uważnie lektury czytanej przez nauczyciela
wypowie się na temat lektury
- odpowie na pytania związane treścią
- uzupełni zdania podanymi wyrazami
- rozwiąże rebusy
- rozpozna wydarzenia realne i fantastyczne
wykona działania na liczbach w zakresie 7
ustali kolejność wydarzeń, które przeżył główny bohater
ułoży zdania proste na podstawie ilustracji z podanych wyrazów i zapisze je w zeszycie
weźmie udział w zabawie ruchowej „Samoloty”
złoży z papieru samolot i pomaluje, pokoloruje go
ocenia własną pracę na lekcji
Metody pracy:
słowne – podające- instruktaż do zadań, opowiadania, pogadanka, praca z tekstem, czytanie, pisanie, słuchanie, opowiadania
oglądowe – pokaz ilustracji, pokaz książek
aktywizujące – zabawa ruchowa „Samoloty”
działań praktycznych – ćwiczenia śródlekcyjne, śpiewanie, działania matematyczne, praca plastyczna (origami),
Formy pracy:
indywidualna – jednolita, zróżnicowana, zbiorowa – jednolita
Środki dydaktyczne:
Lektura A. Bahdaj „Pilot i ja”, karty pracy, książki z biblioteki, papier do samolotu, farby, kredki, flamastry, rebusy, ilustracje różnych modeli samolotów
Treści programowe:
1. 1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć
b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat
c) uczestniczy w rozmowie
2) b) czyta i rozumie proste, krótkie teksty
c) pisze proste, krótkie zdania; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma
d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie
e) interesuję się książką i czytaniem
f) korzysta z pakietów edukacyjnych
4. 1) wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na ...