Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2010-05-10
Średnia ocena
2,00
Pobrań
401

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć do lektury "Czarna owieczka" J. Grabowski, prowadzony w klasie I.
 Pobierz (docx, 71,1 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DO LEKTURY J. GRABOWSKIEGO „CZARNA OWIECZKA

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 15.01.2010r.Klasa : IEtap edukacji : nauczanie zintegrowane Temat bloku: Zwierzęta zimąTemat dnia: Przygoda z owieczką

Zajęcia wprowadzające z lekturą

Zapis w dzienniku

Czytanie lektury J. Grabowskiego „Czarna owieczka”. Wypowiedzi na temat przeczytanej lektury. Wyodrębnienie wydarzeń realnych i fantastycznych. Zapoznanie z pracą bibliotekarza i funkcjonowaniem biblioteki szkolnej. Przedstawienie w dramie wypożyczania książek. Ułożenie zdań prostych i zapisanie go w zeszycie. Działania w zakresie 6. Malowanie farbami sylwety owieczki. Kształtowanie zwinności w zabawie muzyczno – ruchowej „Zwierzęta na podwórku”.

Cele ogólne:

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.

Doskonalenie umiejętności prowadzenia syntezy i analizy wyrazów.

Doskonalenie umiejętności czytania wyrazów i pojedynczych zdań ze zrozumieniem.

Doskonalenie umiejętności przeliczania i działania w zakresie 6.

Rozwijanie umiejętności opowiadania i wypowiadania się w formie pełnych zdań.

Rozwijanie staranności i dokładności w wykonywaniu wytworów plastycznych.

Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie w czasie zabawy.

Doskonalenie umiejętności pisania.

Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw muzyczno – ruchowych.

Doskonalenie umiejętności układania i tworzenia wyrazów z sylab.

Doskonalenie umiejętności łączenia treści z ilustracją.

 

Cele szczegółowe:

wysłucha uważnie lektury czytanej przez nauczyciela

wypowie się na temat lektury

obejrzy szkolną bibliotekę

pozna charakter pracy bibliotekarza

wypowie się na temat własnych doświadczeń związanych z biblioteką

- odpowie na pytania związane treścią

- rozpozna wydarzenia realne i fantastyczne

wykona działania na liczbach w zakresie 6

ułoży zdania proste na podstawie ilustracji z podanych sylab i zapisze je w zeszycie

przedstawi w dramie wypożyczanie książek wykorzystując zwroty grzecznościowe

wyszuka w podanym tekście wyrazów z ó i u

weźmie udział w zabawie muzyczno - ruchowej „Zwierzęta na podwórku”

pomaluje sylwetkę owieczki tak, żeby była podobna do bohaterki z lektury

ocenia własną pracę na lekcji

Metody pracy:

słowne – podające- instruktaż do zadań, opowiadania, pogadanka, praca z tekstem, czytanie, pisanie, słuchanie opowiadania

oglądowe – pokaz ilustracji, pokaz książek

aktywizujące – drama,

działań praktycznych – ćwiczenia śródlekcyjne, śpiewanie, działania matematyczne, praca plastyczna,

Formy pracy:

indywidualna – jednolita, zróżnicowana, zbiorowa – jednolita

Środki dydaktyczne:

Lektura J. Grabowskiego „Czarna owieczka” karty pracy, książki z biblioteki, tekst z wyrazami z ó, u, sylweta owieczki, zdania podzielone na sylaby

Treści programowe:

1. 1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć

b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat

c) uczestniczy w rozmowie

2) b) czyta i rozumie proste, krótkie teksty

c) pisze proste, krótkie zdania; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma

d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie ...