Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DO LEKTURY J. GRABOWSKIEGO „CZARNA OWIECZKA
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 15.01.2010r.Klasa : IEtap edukacji : nauczanie zintegrowane Temat bloku: Zwierzęta zimąTemat dnia: Przygoda z owieczką
Zajęcia wprowadzające z lekturą
Zapis w dzienniku
Czytanie lektury J. Grabowskiego „Czarna owieczka”. Wypowiedzi na temat przeczytanej lektury. Wyodrębnienie wydarzeń realnych i fantastycznych. Zapoznanie z pracą bibliotekarza i funkcjonowaniem biblioteki szkolnej. Przedstawienie w dramie wypożyczania książek. Ułożenie zdań prostych i zapisanie go w zeszycie. Działania w zakresie 6. Malowanie farbami sylwety owieczki. Kształtowanie zwinności w zabawie muzyczno – ruchowej „Zwierzęta na podwórku”.
Cele ogólne:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.
Doskonalenie umiejętności prowadzenia syntezy i analizy wyrazów.
Doskonalenie umiejętności czytania wyrazów i pojedynczych zdań ze zrozumieniem.
Doskonalenie umiejętności przeliczania i działania w zakresie 6.
Rozwijanie umiejętności opowiadania i wypowiadania się w formie pełnych zdań.
Rozwijanie staranności i dokładności w wykonywaniu wytworów plastycznych.
Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie w czasie zabawy.
Doskonalenie umiejętności pisania.
Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw muzyczno – ruchowych.
Doskonalenie umiejętności układania i tworzenia wyrazów z sylab.
Doskonalenie umiejętności łączenia treści z ilustracją.
Cele szczegółowe:
wysłucha uważnie lektury czytanej przez nauczyciela
wypowie się na temat lektury
obejrzy szkolną bibliotekę
pozna charakter pracy bibliotekarza
wypowie się na temat własnych doświadczeń związanych z biblioteką
- odpowie na pytania związane treścią
- rozpozna wydarzenia realne i fantastyczne
wykona działania na liczbach w zakresie 6
ułoży zdania proste na podstawie ilustracji z podanych sylab i zapisze je w zeszycie
przedstawi w dramie wypożyczanie książek wykorzystując zwroty grzecznościowe
wyszuka w podanym tekście wyrazów z ó i u
weźmie udział w zabawie muzyczno - ruchowej „Zwierzęta na podwórku”
pomaluje sylwetkę owieczki tak, żeby była podobna do bohaterki z lektury
ocenia własną pracę na lekcji
Metody pracy:
słowne – podające- instruktaż do zadań, opowiadania, pogadanka, praca z tekstem, czytanie, pisanie, słuchanie opowiadania
oglądowe – pokaz ilustracji, pokaz książek
aktywizujące – drama,
działań praktycznych – ćwiczenia śródlekcyjne, śpiewanie, działania matematyczne, praca plastyczna,
Formy pracy:
indywidualna – jednolita, zróżnicowana, zbiorowa – jednolita
Środki dydaktyczne:
Lektura J. Grabowskiego „Czarna owieczka” karty pracy, książki z biblioteki, tekst z wyrazami z ó, u, sylweta owieczki, zdania podzielone na sylaby
Treści programowe:
1. 1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć
b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat
c) uczestniczy w rozmowie
2) b) czyta i rozumie proste, krótkie teksty
c) pisze proste, krótkie zdania; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma
d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie ...