Dodaj publikację
Autor
Izabela Mielniczek
Data publikacji
2010-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.
 Pobierz (docx, 18,7 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

Izabela Mielniczek

Sfera rozwoju zawodowego

Zadania do realizacji

Termin realizacji

organizacyjna

Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi edukacji (Karta Nauczyciela, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej)

Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (analiza Statutu Szkoły, Regulaminu, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, itp.)

Poznanie procedury awansu zawodowego (Ustawa z dn.26 stycznia 1982r.-Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r., Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.)

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu (rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, opracowanie zasad współpracy)

Zapoznanie się z rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, itp.

Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Stażysty

Napisanie szczegółowych rozkładów materiału dla poszczególnych klas i grup zaawansowania

Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych (współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami moich uczniów, ich rodzicami, praca w zespołach przedmiotowych)

Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły (planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły)

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

wrzesień, październik

wrzesień

wrzesień

wrzesień

wrzesień

koniec września

koniec września

cały okres stażu

cały okres stażu

maj 2009

osobista

Podnoszenie własnych kwalifikacji (udział w konsultacjach, warsztatach, szkoleniowych radach pedagogicznych, itp.)

Wykorzystywanie komputera i Internetu w pracy pedagogicznej (np. przygotowywanie materiałów do zajęć, korzystanie z publikacji edukacyjnych innych nauczycieli)

Odwiedzanie stron internetowych z materiałami i poradami dla nauczycieli języka angielskiego (http://www.mes-english.com/, http://www.schoolexpress.com/, http://abcteach.com/, http://www.tolearnenglish.com/)

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej

Richards, J.C. & Renandya W.A. Methodology in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1986

Fried-Booth, D.L. Project Work. Oxford: Oxford University Press, 1986

Harmer, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited, 2001

cały okres stażu

cały okres stażu

cały okres stażu

cały okres stażu

dydaktyczna

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu - obecność na lekcjach, omówienie zajęć - dwa razy w miesiącu (dokumentowanie arkuszy z hospitacji)

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (opracowywanie konspektów, omawianie zajęć z opiekunem stażu – raz w miesiącu)

Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem

Tworzenie i organizowanie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć językowych, wystrój gabinetu (samodzielne tworzenie materiałów, prace uczniów, współpraca z Wydawnictwem)

Na zasadach określonych przez opiekuna stażu

Na zasadach określonych przez opiekuna stażu

cały okres stażu

wychowawczo-opiekuńcza

Pogłębianie wiedzy o środowisku uczniów i ich problemach

(współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami, rodzicami, obecność na zebraniach i konsultacjach z rodzicami)

Samodzielne zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo- wychowawczych ...