Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
Izabela Mielniczek
Sfera rozwoju zawodowego
Zadania do realizacji
Termin realizacji
organizacyjna
Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi edukacji (Karta Nauczyciela, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej)
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (analiza Statutu Szkoły, Regulaminu, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, itp.)
Poznanie procedury awansu zawodowego (Ustawa z dn.26 stycznia 1982r.-Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r., Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.)
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu (rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, opracowanie zasad współpracy)
Zapoznanie się z rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, itp.
Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Stażysty
Napisanie szczegółowych rozkładów materiału dla poszczególnych klas i grup zaawansowania
Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych (współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami moich uczniów, ich rodzicami, praca w zespołach przedmiotowych)
Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły (planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły)
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
wrzesień, październik
wrzesień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
koniec września
koniec września
cały okres stażu
cały okres stażu
maj 2009
osobista
Podnoszenie własnych kwalifikacji (udział w konsultacjach, warsztatach, szkoleniowych radach pedagogicznych, itp.)
Wykorzystywanie komputera i Internetu w pracy pedagogicznej (np. przygotowywanie materiałów do zajęć, korzystanie z publikacji edukacyjnych innych nauczycieli)
Odwiedzanie stron internetowych z materiałami i poradami dla nauczycieli języka angielskiego (http://www.mes-english.com/, http://www.schoolexpress.com/, http://abcteach.com/, http://www.tolearnenglish.com/)
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej
Richards, J.C. & Renandya W.A. Methodology in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1986
Fried-Booth, D.L. Project Work. Oxford: Oxford University Press, 1986
Harmer, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited, 2001
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
dydaktyczna
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu - obecność na lekcjach, omówienie zajęć - dwa razy w miesiącu (dokumentowanie arkuszy z hospitacji)
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (opracowywanie konspektów, omawianie zajęć z opiekunem stażu – raz w miesiącu)
Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem
Tworzenie i organizowanie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć językowych, wystrój gabinetu (samodzielne tworzenie materiałów, prace uczniów, współpraca z Wydawnictwem)
Na zasadach określonych przez opiekuna stażu
Na zasadach określonych przez opiekuna stażu
cały okres stażu
wychowawczo-opiekuńcza
Pogłębianie wiedzy o środowisku uczniów i ich problemach
(współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami, rodzicami, obecność na zebraniach i konsultacjach z rodzicami)
Samodzielne zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo- wychowawczych ...