Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat lekcji: You should be careful
Gramatyka:
- czasowniki modalne should i must- konsolidacja gramatyki (3 lekcje)
Słownictwo:
- przestępstwa - wyrażenia idiomatyczne
Cel ogólny:
Uczniowie uczą się jak używać should do udzielania rad i must do wyrażania zakazu.
Pomoce dydaktyczne:
Obrazki i karteczki
plakat
książka i zeszyt ćwiczeń New Adventures Elementary
tablica, kreda
Organizacja pracy w klasie:
praca cała klasą
praca indywidualna
praca w parach
Sprawności językowe:
Czytanie ze zrozumieniem
słuchanie ze zrozumieniem
mówienie
pisanie
Przebieg zajęć:
Faza wprowadzająca:
Sprawy organizacyjno – porządkowe:
Przywitanie się z klasą
Sprawdzenie obecności
Omówienie zadania domowego
Realizacja
Lead-in (wprowadzenie)
1.
Podanie tematu lekcji: You should be careful of thiefs (Powinieneś uważać na złodziei). Uczniowie tłumaczą temat, który powiązany jest z poprzednimi lekcjami.
Wprowadzenie słówka advice (rada). Nauczyciel zapisuje słowo na tablicy i próbuje skłonić uczniów do odgadnięcia polskiego tłumaczenia.
Nauczyciel zapisuje następną radę (używa przeczenia – shouldn’t): You shouldn’t go alone at night. U. tłumaczą zdanie. Nauczyciel podkreśla should i shouldn’t w zdaniach podsumowując ich użycie i podkreślając jak ważne są to słowa w codziennej komunikacji w języku angielskim. U. zapisują krótką notatkę do zeszytu.
Presentation (prezentacja zagadnienia)
2.
N. rozdaje obrazki i zdania z radami. U. mają dopasować rady do obrazków pracując w parach. Po zakończeniu zadania, u. czytają głośno rady tłumacząc je na język polski.
Practice (ćwiczenie)
3.
U. otwierają podręczniki i wykonują zadanie 5 str. 72 (wpisują should, albo shouldn’t, aby utworzyć rady.
Presentation (prezentacja zagadnienia)
4.
Nauczyciel pokazuje uczniom dwa znaki (zakaz palenia i nakaz zatrzymania się). U. starają się opisać co znaki znaczą. Dwóch chętnych uczniów zapisuje na tablicy zdania z must i mustn’t:
You must stop
You mustn’t smoke here
Nauczyciel podkreśla must i mustn’t w zdaniach, prosi uczniów o przetłumaczenie słów. N. zwraca uwagę na tłumaczenie mustn’t (mustn’t = „nie wolno ci”, a nie „nie musisz”). N. wskazuje na wagę tych w codziennej komunikacji w języku angielskim. N. dyktuje u. krótką notatkę. N. wprowadza słówko obligation (obowiązek, powinność).
Practice (ćwiczenie)
5.
U. otwierają podręczniki (str. 72). N. tłumaczy znaczenie słowa rule (zasada) prosi u. o przedstawienie różnicy pomiędzy vandalise i vandalism. U. indywidualnie pracują nad zadaniem 4 tworząc zasady zapobiegające przestępstwom (używają must i mustn’t). U. w parach sprawdzają swoje odpowiedzi. Chętni odczytują prawidłowe odpowiedzi na głos.
Production (produkcja, twórczość)
6.
N. pokazuje u. plakat z radami i obowiązkami dla osób korzystających z miejskich parków. Uczniowie w parach tworzą po jednym zdaniu ...