Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt
zajęć świetlicowych
Temat zajęć: Jak żyć z ludźmi? Rozwijanie umiejętności współdziałania
w grupie.
Cele:
• Uczeń potrafi współpracować w grupie
• Uczeń zna korzyści wynikające z pracy grupowej
• Uczeń zna korzyści wynikające z pracy indywidualnej
• Uczeń potrafi wyjaśnić, dlaczego praca w grupie przynosi więcej korzyści, niż praca indywidualna
Metody:
Praca indywidualna, praca w grupie, praca w oparciu o tekst, pogadanka i burza mózgów.
Pomoce:
Blok rysunkowy, kredki, ołówki, dwa duże arkusze papieru, kolorowa kreda i teksty opowiadań.
Realizacja tematu:
1. Czynności organizacyjno – porządkowe:
• sprawdzenie obecności
• podanie tematu i celu zajęć
2. Praca indywidualna w oparciu o tekst opowiadania nr 1 (rysowanie zapamiętanych informacji) .
3. Pogadanka: jakie uczucia towarzyszyły ci w trakcie pracy i dlaczego?
4. praca grupowa w oparciu o tekst opowiadania nr 2 (rysowanie zapamiętanych informacji).
5. Pogadanka: jakie uczucia towarzyszyły wam w trakcie pracy i dlaczego?
6. Burza mózgów: jakie korzyści wynikają z pracy indywidualnej, a jakie z pracy
w grupie.
7. Podsumowanie zajęć.
8. Pożegnanie i podziękowanie za zajęcia.
Opowiadania:
opowiadanie nr 1
Oto jest ogromna budowla cała wykonana z niebiesko-żółtych kwadratowych płytek. Ma dziesięć pięter. Na każdym piętrze jest po siedem okien. Na szczycie błyszczy czerwona kopuła zakończona szpicem. Budowlę otacza parkan zrobiony z pojedynczych desek. Dookoła kręci się mnóstwo ludzi.
opowiadanie nr 2
Była piękna pogoda. Poszedłem na spacer. Po kilku chwilach spaceru leśną drogą, doszedłem do pięknego domu otoczonego drzewami i malowanym parkanem. Dom był jednopiętrowy, cały opleciony dzikim winem. Dwa okna były zasłonięte kolorowymi zasłonkami. Wchodziło się do niego przez ganek, na stopniach którego wygrzewał się w promieniach słońca czarny kot. Dach domu pokryty był zielonymi dachówkami. W ogródku rosły tulipany, róże
i niezapominajki. Była tam też mała sadzawka otoczona brunatnymi kamykami.