Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Energia odnawialna. Wykorzystanie siły wiatru – wiatraki.
Cele:
- różne źródła energii elektrycznej, - źródła odnawialne i nieodnawialne, - wpływ produkcji energii na środowisko, - zasady pracy elektrowni wiatrowej, - wybiera źródło najmniej uciążliwe dla środowiska. - dostrzega własną odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego.
Metody: dyskusja, burza mózgów, pogadanka, praca w grupach, działanie
1. Ustalenie tematu zajęć.
Na tablicy wisi szyfr kreskowy. Nauczyciel dzieli dzieci na 4 grupy , każda grupa otrzymuje zaszyfrowane hasło, za pomocą tego szyfru dzieci odczytują rozwiązanie.
2. Zespoły odczytują hasła (energia odpadów, energia słońca, energia wiatru, energia wody) i omawiają znaczenie rozszyfrowanych pojęć .
3 Dyskusja (burza mózgów) Które źródło energii odnawialnej jest najbardziej efektywne i przyjazne środowisku:
Zadaniem uczniów jest znalezienie jak największej ilości zalet danego źródła energii. Nauczyciel uzupełnia wypowiedzi.
4. Na tablicy zawieszone są zdania o odnawialnych źródłach energii, część z nich to zdania prawdziwe a część to fałszywe , dzieci czytają i zdania fałszywe zdejmują z tablicy.
5. Na odwrocie zdań prawdziwych znajdują się działania. Dzieci obliczają, a wynik wyszukują na chmurce znajdującej się na tablicy obok. Wyniki układają malejąco , odwracają fragmenty chmurek i odczytują hasło : WIATRAKI
6. Zabawa ruchowa Zapraszam teraz do zabawy w wiosenny wietrzyk. Kiedy usłyszycie zwrotkę piosenki tańczycie w rytm muzyki po obwodzie koła. Na refren dmuchacie w piórka.
7. Dzieci siadają w grupach 5 – osobowych, każda grupa otrzymuje inny szablon wiatraka, odrysowują i wycinają , a następnie za pomocą pinezki przyczepiają do listewek.
8. Zabawa wiatrakami – sprawdzanie działania wiatraków. Dzieci dmuchają uruchamiając wiatraki.
9. Podsumowanie : quiz.
Dzieci stają w kółeczku, losują karteczki z pytaniami na temat odnawialnych źródeł energii i odpowiadają na pytania. TAK, NIE