Dodaj publikację
Autor
Irena Puza
Data publikacji
2010-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
82

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt o odnawialnych żródlach energii, w którym zawarta jest korelacja wszystkich treści programowych. Na koniec zajęć dzieci wykonują wiatraki i sprawdzają ich działanie. Może być wykorzystany w klasach I-III.
 Pobierz (docx, 14,0 KB)

Podgląd treści

Temat: Energia odnawialna. Wykorzystanie siły wiatru – wiatraki.

Cele:

-     różne źródła energii elektrycznej, -     źródła odnawialne i nieodnawialne, -     wpływ produkcji energii na środowisko, -     zasady pracy elektrowni wiatrowej, -     wybiera źródło najmniej uciążliwe dla środowiska. - dostrzega własną odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego.

Metody: dyskusja, burza mózgów, pogadanka, praca w grupach, działanie

1. Ustalenie tematu zajęć.

Na tablicy wisi szyfr kreskowy. Nauczyciel dzieli dzieci na 4 grupy , każda grupa otrzymuje zaszyfrowane hasło, za pomocą tego szyfru dzieci odczytują rozwiązanie.

2. Zespoły odczytują hasła (energia odpadów, energia słońca, energia wiatru, energia wody) i omawiają znaczenie rozszyfrowanych pojęć .

3 Dyskusja (burza mózgów) Które źródło energii odnawialnej jest najbardziej efektywne i przyjazne środowisku:

Zadaniem uczniów jest znalezienie jak największej ilości zalet danego źródła energii. Nauczyciel uzupełnia wypowiedzi.

4. Na tablicy zawieszone są zdania o odnawialnych źródłach energii, część z nich to zdania prawdziwe a część to fałszywe , dzieci czytają i zdania fałszywe zdejmują z tablicy.

5. Na odwrocie zdań prawdziwych znajdują się działania. Dzieci obliczają, a wynik wyszukują na chmurce znajdującej się na tablicy obok. Wyniki układają malejąco , odwracają fragmenty chmurek i odczytują hasło : WIATRAKI

6. Zabawa ruchowa Zapraszam teraz do zabawy w wiosenny wietrzyk. Kiedy usłyszycie zwrotkę piosenki tańczycie w rytm muzyki po obwodzie koła. Na refren dmuchacie w piórka.

7. Dzieci siadają w grupach 5 – osobowych, każda grupa otrzymuje inny szablon wiatraka, odrysowują i wycinają , a następnie za pomocą pinezki przyczepiają do listewek.

8. Zabawa wiatrakami – sprawdzanie działania wiatraków. Dzieci dmuchają uruchamiając wiatraki.

9. Podsumowanie : quiz.

Dzieci stają w kółeczku, losują karteczki z pytaniami na temat odnawialnych źródeł energii i odpowiadają na pytania. TAK, NIE