Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
………………………………………………………
Test diagnozujący realizację podstawy programowej w klasie 4
1 Wyjaśnij, w jaki sposób powstały podane słowa (rzeczowniki złożone):
samolot - ……………………………………………………………….
samochód - …………………………………………………………….
długopis - ………………………………………………………………
kanapotapczan - ………………………………………………………..
2 Napisz instrukcję, jak wykonać kukiełkę.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3 Uzupełnij zdania czasownikami w czasie przyszłym
W piątek rano Kacper (posprzątać)…………………………………………….. swój pokój.
W sobotę on (pojechać) …………………………………………………………..do babci.
(spacerować – 1 osoba – ja) ………………………………………………………….. po plaży.
4 Utwórz 3 porównania do wyrazu chmura.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5 Podaj jakie części musi zawierać opowiadanie.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
6 Podaj przykłady jak przywitasz się:
z wychowawcą .......................................................................................................................
z przyjacielem ........................................................................................................................
z rodzicami ............................................................................................................................
7 Podziel wyrazy tak, jakbyś miał przenieść ich część do nowej linii.
podręczny…………………………………………………………………………………
sok…………………………………………………………………………………………
ruchowy…………………………………………………………………………………..
rozbłysły……………………………………………………………………………………
odebrać……………………………………………………………………………………..
8 Wyjaśnij nazwy zawodów.
garncarz - ………………………………………………………………………………….
ludwisarz - …………………………………………………………………………………
iglarz - ……………………………………………………………………………………….
9 Zredaguj krótki opis trasy wycieczki rowerowej.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
10 Zredaguj dla koleżanki zaproszenie na twoje urodziny. Pamiętaj o właściwym rozmieszczeniu tekstu.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........
11 Dopisz zdrobnienia do rzeczowników:
skóra-...................................................
zęby-..............................................
12 Podaj przykłady rymów do wyrazu piosenka.
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………
Test diagnozujący realizację podstawy programowej w klasie 5
1 Dopisz określenia pomocne przy opisie wyglądu:
twarz - …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
oczy - ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
nos - ………………………………………………………………………………………………………………………………………………
włosy - ………………………………………………………………………………………………………………………………………….
usta - ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
sylwetka - ………………………………………………………………………………………………………………………………………
2 Zredaguj przepis kulinarny na sałatkę owocową.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3 Podaj cechy gatunkowe baśni.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4 Utwórz rodzinę wyrazów na podstawie wyrazów : kot, ogród.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5 Dokonaj stopniowania przymiotników:
ciekawy……………………………………………………………………….
dobry…………………………………………………………………………………
miły……………………………………………………………………………………….
6 W którym fragmencie nie ma zdrobnienia?
a) Biegnie myszka po ściernisku, / Trzyma ziarnko zboża w pyszczku.
b) Skacze, skacze wiewióreczka / Po szumiącym lesie.
c) Pije pszczółka miód na kwiatku, / Długą trąbkę stula
d) Wyjrzał zając spod jałowca./ Cóż to za krzątanie?
7 Rozwiń zdanie, dodając określenia do podmiotu i orzeczenia.
Krokodyle atakują.
………………………………………………………………………………………………
8 Określ, które z poniższych wypowiedzeń jest:
równoważnikiem zdania
zdaniem pojedynczym
zdaniem złożonym
1 Cóż to za maniery?
2 Oddaj lemoniadę lub deser.
3 Kiedyś stół się zbuntował, tupnął nogą żwawo i przez pokój pokłusował , zakręcając w prawo.
9 Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik osada.
10 Zredaguj ogłoszenie na temat zaginionego psa.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………
Test diagnozujący realizację podstawy programowej w klasie 6
1 Wskaż wyrazy dźwiękonaśladowczea) Król Borowik Prawdziwy szedł lasem, Postukując swym jednym obcasem.
b) A małe kwiatki lnu szumią jej szu, szu do snu.
c) A jeżeli na przygodę mam chęć, muszę stuknąć w ścianę razy pięć: stuk – stuk, stuk – stuk, stuk.
d) Ku – ku! Sto. Ku – ku! Dwieście.
e) Jestem sobie świerk, świerk, świerk. Krzyknął wróbel: ćwierk, ćwiek, ćwierk.
2 Które z podanych związków mają znaczenie rzeczywiste, a które przenośne?
morze obietnic
niespełnione obietnice
ogromne morze
las iglasty
las domów
dachy domów
rąbek tajemnicy
rąbek sukni
dochowanie tajemnicy
koronkowa sukienka
koronkowa robota
zwykła robota
3 ...