Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Bartoń
Data publikacji
2010-05-17
Średnia ocena
4,00
Pobrań
526

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Testy diagnozujące realizację podstawy programowej na języku polskim w klasach 4-6.
 Pobierz (docx, 21,8 KB)

Podgląd treści

………………………………………………………

Test diagnozujący realizację podstawy programowej w klasie 4

1 Wyjaśnij, w jaki sposób powstały podane słowa (rzeczowniki złożone):

samolot - ……………………………………………………………….

samochód - …………………………………………………………….

długopis - ………………………………………………………………

kanapotapczan - ………………………………………………………..

2 Napisz instrukcję, jak wykonać kukiełkę.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3 Uzupełnij zdania czasownikami w czasie przyszłym

W piątek rano Kacper (posprzątać)…………………………………………….. swój pokój.

W sobotę on (pojechać) …………………………………………………………..do babci.

(spacerować – 1 osoba – ja) ………………………………………………………….. po plaży.

4 Utwórz 3 porównania do wyrazu chmura.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5 Podaj jakie części musi zawierać opowiadanie.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

6 Podaj przykłady jak przywitasz się:

z wychowawcą .......................................................................................................................

z przyjacielem ........................................................................................................................

z rodzicami ............................................................................................................................

7 Podziel wyrazy tak, jakbyś miał przenieść ich część do nowej linii.

podręczny…………………………………………………………………………………

sok…………………………………………………………………………………………

ruchowy…………………………………………………………………………………..

rozbłysły……………………………………………………………………………………

odebrać……………………………………………………………………………………..

8 Wyjaśnij nazwy zawodów.

garncarz - ………………………………………………………………………………….

ludwisarz - …………………………………………………………………………………

iglarz - ……………………………………………………………………………………….

9 Zredaguj krótki opis trasy wycieczki rowerowej.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

10 Zredaguj dla koleżanki zaproszenie na twoje urodziny. Pamiętaj o właściwym rozmieszczeniu tekstu.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........

11 Dopisz zdrobnienia do rzeczowników:

skóra-...................................................

zęby-..............................................

12 Podaj przykłady rymów do wyrazu piosenka.

………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………

Test diagnozujący realizację podstawy programowej w klasie 5

1 Dopisz określenia pomocne przy opisie wyglądu:

twarz - …………………………………………………………………………………………………………………………………………….

oczy - ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

nos - ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

włosy - ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

usta - ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

sylwetka - ………………………………………………………………………………………………………………………………………

2 Zredaguj przepis kulinarny na sałatkę owocową.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3 Podaj cechy gatunkowe baśni.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4 Utwórz rodzinę wyrazów na podstawie wyrazów : kot, ogród.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5 Dokonaj stopniowania przymiotników:

ciekawy……………………………………………………………………….

dobry…………………………………………………………………………………

miły……………………………………………………………………………………….

6 W którym fragmencie nie ma zdrobnienia?

a) Biegnie myszka po ściernisku, / Trzyma ziarnko zboża w pyszczku.

b) Skacze, skacze wiewióreczka / Po szumiącym lesie.

c) Pije pszczółka miód na kwiatku, / Długą trąbkę stula

d) Wyjrzał zając spod jałowca./ Cóż to za krzątanie?

7 Rozwiń zdanie, dodając określenia do podmiotu i orzeczenia.

Krokodyle atakują.

………………………………………………………………………………………………

8 Określ, które z poniższych wypowiedzeń jest:

równoważnikiem zdania

zdaniem pojedynczym

zdaniem złożonym

1 Cóż to za maniery?

2 Oddaj lemoniadę lub deser.

3 Kiedyś stół się zbuntował, tupnął nogą żwawo i przez pokój pokłusował , zakręcając w prawo.

9 Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik osada.

10 Zredaguj ogłoszenie na temat zaginionego psa.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………

Test diagnozujący realizację podstawy programowej w klasie 6

1 Wskaż wyrazy dźwiękonaśladowczea) Król Borowik Prawdziwy szedł lasem, Postukując swym jednym obcasem.

b) A małe kwiatki lnu szumią jej szu, szu do snu.

c) A jeżeli na przygodę mam chęć, muszę stuknąć w ścianę razy pięć: stuk – stuk, stuk – stuk, stuk.

d) Ku – ku! Sto. Ku – ku! Dwieście.

e) Jestem sobie świerk, świerk, świerk. Krzyknął wróbel: ćwierk, ćwiek, ćwierk.

2 Które z podanych związków mają znaczenie rzeczywiste, a które przenośne?

morze obietnic

niespełnione obietnice

ogromne morze

las iglasty

las domów

dachy domów

rąbek tajemnicy

rąbek sukni

dochowanie tajemnicy

koronkowa sukienka

koronkowa robota

zwykła robota

3 ...