Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan wychowawczy dla oddziału przedszkolnego
Rok szkolny 2008/2009
|Zadania |Działania |Termin |Odpowiedzialni |Ewaluacja |
| | |ca | | |
| |1.Stosowanie aktywnych metod: drama | | | |
| |2. Motywowanie dziecka poprzez ciekawe formy pracy. | | | |
|Kompetencja I |3. Podawanie celu zajęć w języku zrozumiałym dla dziecka | | | |
| |4. Zachęcanie dzieci do prawidłowego organizowania swojej pracy. | | | |
| |5. Umożliwienie poprzez różnorodne formy zajęć i zabaw poznania własnych możliwości | | | |
|Planowanie, organizowanie |dziecka | | | |
|i ocenianie własnej nauki, przyjmowanie |6.Pomaganie dziecku w planowaniu i realizowaniu działań. |Cały rok |Wychowawca | |
|za nią coraz większej odpowiedzialności |7. Kształcenie umiejętności radzenia sobie z sukcesem | | | |
| |i porażką. | | | |
| |8 Kształcenie odpowiedzialności za własne czyny. | | | |
| |9.Wdrażanie do pracy planowej, oszczędnej, racjonalnej, opartej na „zasadach dobrej | | | |
| |roboty” | | | |
| |10. Diagnoza wstępna w listopadzie i końcoworoczna | | | |
| |w czerwcu. | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |XI, VI | | |
| |Imprezy szkolne; | | | |
| | | | | |
| |Systematyczne przygotowywanie do testu osiągnięcia dojrzałości szkolnej. | | | |
| | | | | |
|Kompetencja II |1 .Stosowanie metod skutecznego porozumiewania się | | | |
| |w różnych sytuacjach, | | | |
|Skuteczne |2. Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, | | | |
|porozumiewanie się w |i doświadczeń za pomocą słowa |Cały rok |Wychowawca | |
|różnych sytuacjach |3. Poprzez różnorodne formy pracy i zabawy wdrażanie dzieci do bogacenia zasobu | | | |
|„prezentacja własnego |słownictwa, poprawnego wypowiadania się, przygotowania do nauki czytania, pisania. | | | |
|punktu widzenia |4. Wdrażanie do chętnego wypowiadania się na zajęciach w czasie zabaw oraz prezentowania| | | |
|i uwzględnianie poglądów |własnego punktu widzenia | | | |
|innych łudzi „ poprawne |5.Zachęcanie do pokonywanie własnej nieśmiałości, lęku, | | | |
|posługiwanie się |oraz przygotowywanie do publicznych wystąpień | | | |
|językiem ojczystym. |(drama, udział w akademiach) | | | |
|Przygotowanie do |6.Uczenie uważnego słuchania innych, dzielenia się wrażeniami, gdy inni słuchają | | | |
|publicznych wystąpień |7. Kształcenie nawyków kulturalnego zachowania się | | | |
| |w miejscach publicznych. | | | |
| | | | | |
| |Pedagogizacja rodziców „Mówienia tak „żeby dzieci uczyły się w domu, żeby nas słuchały”,| |Rodzice | |
| |„Słuchania tak „żeby dzieci do nas mówiły”. | | | |
| | | | | |
| |Imprezy szkolne | | | |
| | | | | |
| |Dzień Matki i Ojca | | | |
| |Dzień Babci i Dziadka | | | |
| |Dni Rodziny | | | |
| |Dzień Nauczyciela | | | |
| |Jasełka szkolne | | | |
| |Wigilia szkolna | | | |
| | | | | |
|Kompetencja III |1 .Diagnoza stopnia integracji zespołu klasowego: „plebiscyt życzliwości i niechęci” |X | | |
| |badania socjometryczne. (wyniki przekazać uczniom i rodzicom i nauczycielom) | | | |
| |2.Poznanie środowiska rodzinnego swoich uczniów – ankiety, rozmowa z rodzicami, wizyty w| | | |
|Efektywne współdziałanie w zespole i |domu. | |Wychowawca | |
|praca w grupie, budowanie więzi |3.Zapoznanie z regułami życia w grupie. | | | |
|międzyludzkich, podejmowanie |4. Wdrażanie do właściwego zachowania się w stosunku do innych kolegów. | | | |
|indywidualnych |5.Uczenie rozpoznawania i nazywania emocji swoich |Cały rok | | |
|i grupowych decyzji, skuteczne działania |i innych. | | | |
|na gruncie zachowania obowiązujących |6.Uczenie rozpoznawania tego, co dobre i złe. | | | |
|norm- |7. Zachęcanie do podejmowania inicjatywy w zabawie | | | |
| | | |Rodzice | |
| |Wdrażanie rodziców do pomocy w organizowaniu | | | |
| |imprez ...