Dodaj publikację
Autor
Beata Bulwan
Data publikacji
2010-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
40

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ten plan wychowawczy został opracowany dla Oddziału Przedszkolnego według kompetencji.
 Pobierz (doc, 85,0 KB)

Podgląd treści


Plan wychowawczy dla oddziału przedszkolnego
Rok szkolny 2008/2009

|Zadania |Działania |Termin |Odpowiedzialni |Ewaluacja |
| | |ca | | |
| |1.Stosowanie aktywnych metod: drama | | | |
| |2. Motywowanie dziecka poprzez ciekawe formy pracy. | | | |
|Kompetencja I |3. Podawanie celu zajęć w języku zrozumiałym dla dziecka | | | |
| |4. Zachęcanie dzieci do prawidłowego organizowania swojej pracy. | | | |
| |5. Umożliwienie poprzez różnorodne formy zajęć i zabaw poznania własnych możliwości | | | |
|Planowanie, organizowanie |dziecka | | | |
|i ocenianie własnej nauki, przyjmowanie |6.Pomaganie dziecku w planowaniu i realizowaniu działań. |Cały rok |Wychowawca | |
|za nią coraz większej odpowiedzialności |7. Kształcenie umiejętności radzenia sobie z sukcesem | | | |
| |i porażką. | | | |
| |8 Kształcenie odpowiedzialności za własne czyny. | | | |
| |9.Wdrażanie do pracy planowej, oszczędnej, racjonalnej, opartej na „zasadach dobrej | | | |
| |roboty” | | | |
| |10. Diagnoza wstępna w listopadzie i końcoworoczna | | | |
| |w czerwcu. | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |XI, VI | | |
| |Imprezy szkolne; | | | |
| | | | | |
| |Systematyczne przygotowywanie do testu osiągnięcia dojrzałości szkolnej. | | | |
| | | | | |
|Kompetencja II |1 .Stosowanie metod skutecznego porozumiewania się | | | |
| |w różnych sytuacjach, | | | |
|Skuteczne |2. Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, | | | |
|porozumiewanie się w |i doświadczeń za pomocą słowa |Cały rok |Wychowawca | |
|różnych sytuacjach |3. Poprzez różnorodne formy pracy i zabawy wdrażanie dzieci do bogacenia zasobu | | | |
|„prezentacja własnego |słownictwa, poprawnego wypowiadania się, przygotowania do nauki czytania, pisania. | | | |
|punktu widzenia |4. Wdrażanie do chętnego wypowiadania się na zajęciach w czasie zabaw oraz prezentowania| | | |
|i uwzględnianie poglądów |własnego punktu widzenia | | | |
|innych łudzi „ poprawne |5.Zachęcanie do pokonywanie własnej nieśmiałości, lęku, | | | |
|posługiwanie się |oraz przygotowywanie do publicznych wystąpień | | | |
|językiem ojczystym. |(drama, udział w akademiach) | | | |
|Przygotowanie do |6.Uczenie uważnego słuchania innych, dzielenia się wrażeniami, gdy inni słuchają | | | |
|publicznych wystąpień |7. Kształcenie nawyków kulturalnego zachowania się | | | |
| |w miejscach publicznych. | | | |
| | | | | |
| |Pedagogizacja rodziców „Mówienia tak „żeby dzieci uczyły się w domu, żeby nas słuchały”,| |Rodzice | |
| |„Słuchania tak „żeby dzieci do nas mówiły”. | | | |
| | | | | |
| |Imprezy szkolne | | | |
| | | | | |
| |Dzień Matki i Ojca | | | |
| |Dzień Babci i Dziadka | | | |
| |Dni Rodziny | | | |
| |Dzień Nauczyciela | | | |
| |Jasełka szkolne | | | |
| |Wigilia szkolna | | | |
| | | | | |
|Kompetencja III |1 .Diagnoza stopnia integracji zespołu klasowego: „plebiscyt życzliwości i niechęci” |X | | |
| |badania socjometryczne. (wyniki przekazać uczniom i rodzicom i nauczycielom) | | | |
| |2.Poznanie środowiska rodzinnego swoich uczniów – ankiety, rozmowa z rodzicami, wizyty w| | | |
|Efektywne współdziałanie w zespole i |domu. | |Wychowawca | |
|praca w grupie, budowanie więzi |3.Zapoznanie z regułami życia w grupie. | | | |
|międzyludzkich, podejmowanie |4. Wdrażanie do właściwego zachowania się w stosunku do innych kolegów. | | | |
|indywidualnych |5.Uczenie rozpoznawania i nazywania emocji swoich |Cały rok | | |
|i grupowych decyzji, skuteczne działania |i innych. | | | |
|na gruncie zachowania obowiązujących |6.Uczenie rozpoznawania tego, co dobre i złe. | | | |
|norm- |7. Zachęcanie do podejmowania inicjatywy w zabawie | | | |
| | | |Rodzice | |
| |Wdrażanie rodziców do pomocy w organizowaniu | | | |
| |imprez ...