Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH
Czas trwania: 90 minut
Prowadząca: Marzena Kazimiera Sobolewska
ZAŁOŻENIE TYGODNIOWE: SPRZĘT AUDIOWIZUALNY W NASZYM
ŻYCIU.
TEMAT: URZADZENIA AUDIOWIZUALNE W ŻYCIU CZŁOWIEKA –
– ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO
WYPOWIADANIA SIĘ.
CELE: WYCHOWANEK:
• odpowiada na pytania wychowawcy
• poprawnie się wypowiada
• bogaci słownik czynny i bierny
• zna pojęcie „urządzenie audiowizualne”
• obsługuje urządzenia audiowizualne
• bezpiecznie posługuje się urządzeniami elektrycznymi
• doskonali percepcję wzrokowo – ruchową
• wykonuje analizę i syntezę wyrazów
• kulturalnie zachowuje się w grupie
METODY PRACY:
• słowne: pogadanka,
• obserwacja: pokaz,
• działanie praktyczne
FORMY PRACY:
• indywidualna
• zespołowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ilustracja z urządzeniami rtv i agd, pocięte na części obrazki przedstawiające urządzenia audiowizualne, koperty z literami, telewizor, odtwarzacz dvd, płyta z filmem animowanym
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie.
2. Rozmowa wprowadzająca do tematu
- omówienie wczorajszej wycieczki do sklepu ze sprzętem audiowizualnym
3. Przypomnienie pojęcia „urządzenia audiowizualne” – ilustracja z różnymi urządzeniami, wychowankowie wskazują tylko audiowizualne
Dzieci odpowiadają na pytania
- które z nich, by działać, muszą zostać podłączone do prądu za pomocą wtyczki elektrycznej?
- jak bezpiecznie posługiwać się wtyczką? – pokaz na ilustracji i działanie praktyczne
- czy każde z tych urządzeń musi mieć wtyczkę?
- czy można korzystać np. z radia w parku? dlaczego?
- do czego służą baterie?
4. Zabawa „ciepło – zimno” – szukanie kopert z zagadkami
Gdy guzik naciśniesz, okienko rozbłyśnie.
I nim chwila minie, jesteś w małym kinie.
(telewizor)
Od myszki do monitora biegną do niego kabelki.
Na poczcie, w biurze, w banku pożytek z niego jest wielki.
(komputer)
5. Praca zespołowa „puzzle”
– każde dziecko losuje jedną cześć obrazka, następnie oglądają wzajemnie posiadane elementy i dobierają się tak (wg koloru ramki), aby wspólnie złożyć obrazek w jedna całość. Na każdym obrazku jest ilustracja jednego urządzenia (np. komputer, radio, telewizor). Dla ułatwienia każdy obrazek otoczony jest innym kolorem ramki, co pomoże dzieciom w skompletowaniu zespołów. Każda grupa otrzymuje również kopertę z potrzebnymi literami,
z których należy ułożyć nazwę danego przedmiotu.
- po ułożeniu ilustracji i nazwy przedmiotu każda grupa opowiada na temat swojego urządzenia: Do czego służy dane urządzenie? Gdzie taki sprzęt można spotkać? Kto może z niego korzystać?
6. Wspólne obejrzenie filmu animowanego na dvd –uruchomienie urządzeń przez wychowanków.
7. Ocena aktywności wychowanków.
opracowała: