Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
NAUCZANIE INDYWIDUALNE – ZAJĘCIA WSTĘPNE.
Czas trwania: 45 min.
Założenie tygodniowe: ZIMA TRWA.
TEMAT: LEPIENIE BAŁWANA - USPRAWNIANIE PERCEPCJI WZROKOWEJ
I SŁUCHOWEJ.
CELE: UCZEŃ:
• wskazuje czynności na ilustracjach
• kojarzy ilustrację ze słowem
• dobiera ilustracje w pary
• klasyfikuje ilustracje wg nazwy
• składa ilustrację z części
• dzieli wyrazy na sylaby
• rozpoznaje i wskazuje podstawowe kolory
METODY PRACY:
• słowna
• pokaz
• działanie praktyczne
FORMY PRACY:
• indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Kaseta z muzyką do programu wprowadzającego M. i H. Knill, ilustracje przedstawiające czynności ludzi, karty „memory” o tematyce zimowej, ilustracja przedstawiająca lepienie bałwana, długopis, kredki, tamponiki waty, słomki.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1 Ćwiczenia wg M.i H. Knill.
1. Ćwiczenia narządu artykulacyjnego;
- dmuchanie tamponików waty przez słomkę
- ruchy warg
2. Rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie czynności na ilustracjach.
3. Dobieranie ilustracji w pary.
4. Klasyfikowanie ilustracji wg nazwy.
5. Zliczanie ilustracji.
6. Zapisanie daty, narysowanie pogody.
7. Omówienie tematu zajęć za pomocą ilustracji przedstawiającej lepienie bałwana.