Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Nauczyciel języka polskiego w Szkole Podstawowej im. Hansa Chrystiana Andersena w Zespole Placówek Oświatowych w Karsku
Justyna Ostaszewska
Czas trwania stażu:
9 miesięcy (od 01.IX.2009 r. do 31.V.2010 r.)
Opiekun stażu:
Iwona Mrzygłód
Posiadane wykształcenie:
Wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
CELE SZCEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji, zadań oraz przepisów związanych funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole oraz sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym, a także prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
5. Podniesienie kwalifikacji zawodowych,
6. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego.
6. Wspieranie aktywności twórczej dzieci i młodzieży.
7. Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas.
Plan opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01. XII. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami
I. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
(§6 ust.2 pkt 1).
|Lp |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY |
| | | | |EFEKT |
|1. |Poznanie przepisów prawa oświatowego |Analiza przepisów prawa |wrzesień 2009 |Poznanie wymagań dotyczących |
| |dotyczących awansu zawodowego na stopień |oświatowego dotyczących awansu | |uzyskania awansu na stopień |
| |nauczyciela kontraktowego. |zawodowego nauczycieli. | |nauczyciela kontraktowego. |
|2. |Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć |Obserwacja, udział w Radach |sukcesywnie w ciągu |Organizacja zajęć własnych, lista |
| |w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami|Pedagogicznych. |stażu |obecności na Radach |
| |współpracy dyrektora z pracownikami. | | |Pedagogicznych. |
|3. |Ustalenie z opiekunem stażu terminów i |Konsultacje w sprawie sposobu |wrzesień 2009 |Omówienie zasad współpracy. |
| |tematyki zajęć na okres stażu z |realizacji stażu. Opracowanie | |Scenariusze lekcji. |
| |uwzględnieniem prowadzonych oraz |tematów, ustalenie terminów. | | |
| |obserwowanych zajęć. | | | |
|4. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i |Zredagowanie Planu Rozwoju |wrzesień 2009 |Plan Rozwoju Zawodowego. |
| |przedłożenie go dyrektorowi szkoły do |Zawodowego. | | |
| |zatwierdzenia. | | | |
|5. |Poznanie przepisów związanych z |Zapoznanie się z: |Wrzesień 2009 |Notatki własne |
| |funkcjonowaniem szkoły. |- Ustawą z dnia 26 stycznia1982r z| | |
| | |późniejszymi zm.; Karta N–la. | | |
| | |- Ustawą z dnia 7 września1991 z | | |
| | |późniejszymi zmianami; o systemie | | |
| | |oświaty | | |
| | |- Przepisami dotyczącymi | | |
| | |bezpieczeństwa | | |
|6. |Poznanie organizacji, zadań i zasad |Zapoznanie się ze Statutem Szkoły,|wrzesień 2009 |Notatki własne. |
| |funkcjonowania szkoły. |wewnątrzszkolnym i przedmiotowym | | |
| | |systemem oceniania, prawami i | | |
| | |obowiązkami ucznia. | | |
|7. |Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji |Zapoznanie się ze sposobem |sukcesywnie w ciągu |Prawidłowe prowadzenie |
| |szkolnej ...