Dodaj publikację
Autor
Iwona Patroniak
Data publikacji
2010-05-18
Średnia ocena
5,00
Pobrań
205

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców w grupie sześciolatków.
 Pobierz (doc, 36,0 KB)

Komentarze

dorkaborowska, 2011-11-11

Fajne zabawy wykorzystam je.

Podgląd treści


Kolorowe zabawy z chustą animacyjną - konspekt zajęć otwartych dla rodziców – 13.01.2009r.

PROWADZĄCY: Iwona Patroniak

MIEJSCE: Przedszkole Publiczne nr 6 „Planeta Radości” we Włocławku

MIEJSCE REALIZACJI: sala ruchowa

GRUPA WIEKOWA: grupa 6-ciolatków

CELE OGÓLNE:
- rozwijanie wrażeń wzrokowych, dotykowych
- usprawnianie ruchowe
- rozwijanie świadomości własnego ciała, przestrzeni i działania w niej
- kształtowanie współpracy z współćwiczącymi i umiejętności integrowania się
- rozwijanie poczucia bezpieczeństwa

CELE SZCZEGÓŁOWE (dziecko):
- współdziała w zabawach poprzez zabawę integrującą
- nazwa i zna kolory
- reaguje ruchem na zmiany tempa muzyki
- określa swoje emocje - czy jest wesołe, czy smutne
- umie zachować się bezpiecznie podczas zabawy, ćwiczeń

FORMY ORGANIZACJI PRACY:
- grupowa, zespołowa

METODY PRACY:
- słowna
- ćwiczenia praktyczne
- ćwiczenia twórcze

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PRZY KONSTRUOWANIU ZAJĘĆ:
- zasada wszechstronności
- zasada naprzemiennego wysiłku i rozluźnienia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- odtwarzacz CD,
- płyta CD z muzyką relaksacyjną i popularną
- chusta animacyjna
- piłki, pluszami

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

CZĘŚĆ WSTĘPNA:

1. „Bieganie z chustą”
* uczestnicy trzymają chustę za uchwyty i biegając po obwodzie koła, na przemian podnoszą ją i opuszczają (prowadzący w czasie zabawę może wydawać komendy – góra, dół)

2. „Imiona”
* uczestnicy siedzą na chuście, turlają do siebie piłkę, mówiąc swoje imię oraz imię osoby, do której piłka jest rzucana

3. „Czy masz ten kolor?”
* na podłodze rozłożona jest chusta. Wszyscy stają wokół niej, przypisując się tym samym do jakiegoś koloru. Dwie, trzy osoby wchodzą na chustę (bez obuwia). Gdy rozlegnie się muzyka, skocznym krokiem przesuwają się w prawo; gdy muzyka cichnie, zatrzymują się na jakimś kolorze. Muszą wówczas u siebie lub u kolegi wskazać coś, co jest w tym samym kolorze np.: ubranie, przedmiot, kolor oczu itd.

CZĘŚĆ WŁAŚCIWA:

1. „Kogo brakuje?”
* uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę (może być ich więcej) wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i zgadują, kto jest pod chustą

2. „Kolorowa gwiazda”
* wszyscy leżą na chuście (nogi mają skierowane do środka chusty). Jednocześnie wykonują polecenia:
- turlamy się w prawo dwa razy,
- trzymamy się za ręce i ponosimy je do góry, kładziemy je za głowę i znowu podnosimy do góry,
- trzymamy się za ręce, podnosimy się i siadamy,
- trzymając się za ręce, podnosimy się i wstajemy, a następnie kładziemy się,
- trzymając się za ręce, podnosimy nogi do góry (zaczepiając stopy o stopy sąsiadów) siadany, opuszczając nogi

3. „Kolorowa karuzela”
* uczestnicy zabawy stoją w kole, trzymając chustę. W środku chusty jest umieszczony pachołek ze strzałką. Prowadzący włącza melodię, a grupa porusza się rytmicznie jak karuzela. Kiedy ucichnie muzyka ...