Dodaj publikację
Autor
Patrycja Woźniak
Data publikacji
2010-05-18
Średnia ocena
4,50
Pobrań
1047

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

"Kamienie na szaniec" A. Kamińskiego - sprawdzian wiadomości.
 Pobierz (doc, 44,0 KB)

Podgląd treści


……………………………………………. ……………………

„Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego-
-sprawdzian wiadomości po omówieniu lektury

                                                                                       
Liczba punktów: ........../                                                         Ocena:
 
1. Wymień 3 głównych bohaterów książki A. Kamińskiego. Podaj ich imiona, nazwiska i pseudonimy.

…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..

2. Uzupełnij poniższy tekst:

Powieść dotyczy wydarzeń, które rozegrały się podczas hitlerowskiej okupacji, od ……………………………. do …………………………………. (miesiąc/rok). Wprowadzeniem do utworu jest tzw. przedakcja-stanowi ją I rozdział „Słoneczne dni”. Mowa w nim o ………………………………… (miesiąc/rok)-bohaterowie po zdaniu matury wyjeżdżają w Beskid Śląski. Centralnym miejscem akcji jest ………………………… . Pozostałe epizody , związane z walką, akcjami bojowymi żołnierzy podziemia miały również miejsce poza stolicą w: …………………………………………………………………………………………….. ( 3 nazwy).

3. Dlaczego Kamienie na szaniec zaliczamy do literatury faktu? Podaj 4 powody tego uszeregowania.
I.……………………………………………………………………………………
II.…………………………………………………………………………………..
III.……………………………………………………………………………………
IV.……………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………

4. Wpisz odpowiednie określenia:

…………………………………….. – akcje konspiracyjne mające one na celu obrzydzenie życia Niemcom w okupowanej Warszawie oraz upomnienie Polaków kolaborujących z wrogiem i bezmyślnie poddających się hitlerowskiej propagandzie. Chodziło o to, by ośmieszyć okupantów i obudzić ducha patriotycznego w Polakach. Akcje obejmowały propagandę uliczną, polegały np. na ścieraniu i przerabianiu propagandowych napisów, wypisywaniu patriotycznych napisów na murach czy ściąganiu niemieckich flag.

………………………………… - akcje obejmujące działania z bronią w ręku , prowadzone na zapleczu i tyłach wojsk nieprzyjaciela w celu utrudnienia mu prowadzenia akcji na froncie i obniżenia wartości bojowej jego wojsk. ( np. niszczenie składów amunicji wroga, wykonywanie wyroków na okupantach , uwalnianie więźniów).

5. Jaki był cel przeprowadzonej „Akcji pod Arsenałem”?
……………………………………………………………………………………………………….

7. Wymień 5 przykładów akcji sabotażowych i 4 dywersyjnych , które zostały przedstawione na kartach książki. (4 pt.)
 
AKCJE SABOTAŻOWE AKCJE DYWERSYJNE
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |

8. Opisz w kilku zdaniach 2 akcje sabotażowe i 2 akcje dywersyjne.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

……………………………………………. ……………………………

PRACA STYLISTYCZNA

Czy Twoim zdaniem bohaterowie książki Kamienie na szaniec mogą być autorytetami dla współczesnej młodzieży? (podaj przynajmniej dwa dowody). Praca powinna zająć 3/4 miejsca..
Skorzystaj z poniższego słownictwa: Zacznę od sprawy / po pierwsze / po drugie / tyle o.. / z kolei / przejdę do / z jednej strony / z drugiej strony / i jeszcze jedno / to kolejny argument / następna sprawa [lub kwestia] / przedstawiłem jeden punkt widzenia / teraz przejdę do omówienia…
sądzę, że / myślę, że / uważam, że / według mnie / moim zdaniem / jestem przekonany, o tym, że... / na podstawie ... można wyciągnąć następujący wniosek: / niewątpliwie / z pewnością / słusznie.
świadczy o tym / dowodzi tego / potwierdza to / dowodząc / uzasadniając / argumentując / stwierdzam, że.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 …..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………