Dodaj publikację
Autor
Andrzej Białobrzeski
Data publikacji
2010-05-18
Średnia ocena
5,00
Pobrań
110

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera plan wynikowy z przedmiotu silniki pojazdów samochodowych nauczanego w 2 klasie technikum z zawodzie technik pojazdów samochodowych w wymiarze 2 godzin w tygodniu.
 Pobierz (doc, 76,0 KB)

Podgląd treści

Plan wynikowy

opracował: mgr inż. Andrzej Białobrzeski
przedmiot: silniki pojazdów samochodowych
zawód: technik pojazdów samochodowych
numer programu: 311[52]/T, TU, SP/MEN/2007.07.18
rok szkolny 2008/2009

|Dział | |Cela operacyjne |Kategoria |Poziom |
|tematyczny |Nr i temat lekcji |(uczeń powinien umieć) |celów |wymagań |
| | | | | |
| | | | | |
|Podstawowe wiadomości o |1 Zajęcia organizacyjne. Zapoznanie z|- historie rozwoju silników spalinowych, |A |P |
|silnikach. |programem nauczania |- klasyfikacje silników spalinowych, | | |
| |2. Historia rozwoju silników |- podstawowe pojęcia stosowane w budowie |A |K |
| |spalinowych. |silników np: silnik, stopień sprężania, | | |
| |3. Klasyfikacja silników spalinowych.|komora spalania, |B |P |
| |4. Układ konstrukcyjny silnika |- działanie silnika czterosuwowego z zapłonem| | |
| |spalinowego. |ZI i ZS, | | |
| |5. Parametry konstrukcyjne silnika |- działanie silnika dwusuwowego z zapłonem ZI| | |
| |spalinowego. |i ZS, |B |P |
| |6. Zasada działania silnika. |- scharakteryzować poszczególne suwy | | |
| |czterosuwowego. |wchodzące w cykl pracy silnika | | |
| |7. Zasada działania silnika |czterosuwowego i dwusuwowego, |B |P |
| |dwusuwowego |- porównać silniki, | | |
| |8. Fazy rozrządu silnika |- wymienić obiegi teoretyczne silników | | |
| |czterosuwowego. |spalinowych, |C |R |
| |9. Wymiana ładunku w silniku |-wyjaśni ć zasadę działania w oparciu o | | |
| |czterosuwowym. |obiegi teoretyczne, | | |
| |10.11. Doładowanie silników. |- kołowy wykres faz rozrządu, | | |
| |12. Praca klasowa |- cel stosowania doładowania, | | |
| | |- różne sposoby doładowania silnika, |C |D |
| | |- budowę i zasadę działania różnych sposobów |A |K |
| | |doładowania, | | |
| | |- porównać metody doładowania, |B |R |
| | | | | |
| | | |B |P |
| | | |A |K |
| | | |A |K |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |C |R |
| | | | | |
| | | |C |D |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|Proces spalania w silnikach|13. Podstawowe właściwości paliw. |- rodzaje paliw |A |K |
| |14. 15. Rodzaje i charakterystyka |- właściwości poszczególnych paliw |B |R |
| |paliw silnikowych. |- parametry paliw np.: liczba oktanowa, | | |
| |16.Spalanie w silniku ZI, |cetanowa ,wartość opałowi itp. |C |R |
| |17.18. Rodzaje spalania w silniku ZI |- uzasadnić konieczność stosowania kąta | | |
| |19. Spalanie mieszanki uwarstwionej. |wyprzedzenia zapłonu w silniku ZI, | | |
| |20. 21. Wpływ czynników |- proces spalania silniku ZI, |C |R |
| |konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na|- proces spalania stukowego, detonacyjnego | | |
| |proces spalania w silniku ZI. |powierzchniowego i przyczyny powstawania, | | |
| |22. Komory spalania w silniku ZI. |- proces spalania mieszanki uwarstwionej, |C |R |
| |23. 24. Wpływ czynników |- czynniki konstrukcyjne i eksploatacyjne |C |D |
| |konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na|wpływające na proces spalania w silniku ZI, | | |
| |proces spalania w silniku ZS. |- rodzaje i budowę komór spalania w silniku | | |
| |25. Spalanie w silniku ZS. |ZI | | |
| |26. Niedzielne komory spalania w |- porównać właściwości różnych komór spalania|C |R |
| |silniku ZS. |i zastosowanie | | |
| |27. Dzielone komory spalania w |- czynniki konstrukcyjne i eksploatacyjne |C |R |
| |silniku ZS. |wpływające na proces spalania w silniku ZS, | | |
| |28. Toksyczność spalin w silniku ZI I|- proces spalania silniku ZS, | | |
| |ZS ...