Dodaj publikację
Autor
Dorota Dzikowska
Data publikacji
2010-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
81

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego (wspomagającego) ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 121,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Dorota Wróblewska

Nazwa placówki: Gimnazjum nr XXX z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie

Zajmowane stanowisko: nauczyciel wspomagający

Staż pracy pedagogicznej: 5 lat

Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel kontraktowy

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1. 09. 2007 w Szkole Podstawowej nr X w XXX
Data rozpoczęcia stażu: 1. 09. 2008 w Gimnazjum nr XXX z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie
Planowana data zakończenia: 31. 05. 2010

Posiadane kwalifikacje:
mgr Pedagogiki Specjalnej o specjalizacji surdopedagogika
Oligofrenopedagog
Tyflopedagog

| |
|Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania |
|szkoły, w której nauczyciel odbywał staż ( § 7. ust 2. pkt 5. ) |
|Zadania |formy realizacji |Termin realizacji |Sposób |
| | | |dokumentowania |
|Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa |Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu |IX 2008 r. i na bieżąco zmiany|własne notatki |
|oświatowego. |zawodowego |w przepisach |zbiór przeanalizowanych |
| |Karty Nauczyciela, | |dokumentów |
| |Rozporządzenia MEN z dnia 01. 12. 2004 r. w sprawie | | |
| |uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, | | |
| |Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady |IX 2008 r | |
| |pisania aneksu do planu rozwojowego się (materiały CODN, | | |
| |publikacje w prasie oświatowej, Internet). | | |
| |Analiza podstawowych aktów prawnych, w szczególności: |IX 2008 r | |
| |dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach | | |
| |nieletnich, | | |
|Zapoznanie się z dokumentacją szkolną|Analiza dokumentacji szkoły oraz uczestnictwo w |IX 09 |własne notatki |
| |przygotowaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji: | |zbiór przeanalizowanych |
| |Statut Szkoły, | |dokumentów |
| |Wewnątrzszkolny System Oceniania, | | |
| |Program Profilaktyczny i Wychowawczy Szkoły, | | |
|Stały kontakt z opiekunem stażu oraz |kierowanie uczniów z dysfunkcjami do poradni, |na bieżąco |kontakt z rodzicami |
|psychologiem szkolnym – zdobywanie |współpracy z kuratorem do spraw nieletnich; | | |
|wiedzy na temat postępowania w |organizowania pomocy psychologicznej dla uczniów z | | |
|sprawie nieletnich uczniów |trudnościami w nauce i rodzin patologicznych, | | |
| |monitorowanie postępów uczniów z rodzin patologicznych lub| | |
| |nieudolnych wychowawczo, | | |
|Poznanie procedury awansu zawodowego |Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. |IX. 2008 r |wniosek o rozpoczęcie stażu|
|i przygotowanie planu rozwoju. | | | |
| |Przygotowanie aneksu do planu rozwoju zawodowego. |IX. 2008 r |aneks do planu rozwoju |
| | | |zawodowego |
|Aktywne uczestniczenie w kreowaniu |Udział w radach pedagogicznych i zespołach przedmiotowych |w ciągu stażu |zapisy w protokołach |
|prawa wewnątrzszkolnego |opracowujących i modyfikujących rozmaite dokumenty | | |
| |wewnątrzszkolne | | |
| |Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, |w ciągu stażu |dokumentacja z przebiegu |
| |konkursowych | | |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania ...