Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Cykl scenariuszy zajęć z łyżwiarstwa
podstawowego
1
Najważniejsze wskazówki, jak bezpiecznie
przeprowadzić zajęcia z łyżwiarstwa podstawowego.
1. Rozpoczęcie zajęć na lodzie należy zapowiedzieć odpowiednio
wcześniej, tak, aby rodzice mieli czas na ewentualne dokupienie
potrzebnych elementów garderoby, bądź sprzętu łyżwiarskiego.
2. Na zebraniu z rodzicami, a następnie z dziećmi przeprowadzić
rozmowę, dotyczącą bezpieczeństwa oraz optymalnego ubioru na
tego rodzaju zajęcia.
3. Strój łyżwiarza:
- podkoszulka, koszulka z długim rękawem
- dres
- polar lub kurtka sportowa
- obowiązkowo: CZAPKA, RĘKAWICZKI
Ubranie nie powinno krępować ruchów ćwiczącego, pozwalać na
zdejmowanie kolejnych warstw.
Uczniowie powinni posiadać strój na zmianę.
4. Przed rozpoczęciem zajęć na lodzie należy przeprowadzić rozgrzewkę na
„ sucho”, najlepiej w truchcie.
5. Nauczycie powinien unikać dłuższego tłumaczenia, aby nie dopuszczać
do zmarznięcia ćwiczących.
6. Nauczyciel powinien dokładnie określić zasady bezpiecznego
zachowania się podczas zajęć, jeszcze przed wejściem na lód, a następnie
na bieżąco je przypominać. Między innymi uczulić uczniów na sposób
upadków, zachowanie odstępów w czasie ćwiczeń, w początkujących
grupach nie zezwalać na trzymanie się uczniów za ręce.
7. Rozpocząć naukę elementów łyżwiarstwa podstawowego od
bezpiecznych upadków oraz łatwych sposobów hamowania.
8. Na lodowisku na jednego opiekuna przypada 15 dzieci.
9. DOBRZE JEST, GDY NAUCZYCIEL JEŻDZI Z UCZNIAMI
I UCZESTNICZY W ZABAWACH- POZOSTAWIA TO MIŁE
WSPOMNIENIA Z ZAJĘĆ ZARÓWNO UCZNIOM, JAK
I NAUCZYCIELOWI , BUDUJE WIĘŹ ORAZ POZWALA MIEĆ
NADZIEJĘ, ŻE ZASZCZEPILIŚMY MŁODYM LUDZIOM PIĘKNĄ
PASJĘ.
MIŁEJ ZABAWY!
2
Katarzyna Górska
nauczyciel wychowania fizycznego
Zespołu Szkół Sportowych
w Lubinie
SCENARIUSZ LEKCJI
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(łyżwiarstwo podstawowe)
TEMAT: Doskonalenie prawidłowych upadków na lodzie. Nauka
hamowania pługiem oraz półpługiem na prawą i lewą
nogę.
Zadania szczegółowe:1. Umiejętności: Uczeń potrafi zahamować półpługiem
i pługiem
2. Motoryka: Doskonalenie koordynacji ruchów w
czasie jazdy na łyżwach, wzmacnianie siły mm nn.
3. Wiadomości: Uczeń zna podstawowe sposoby
hamowania; potrafi opisać technikę hamowania
półpługiem i pługiem.
4. Postawy: Uczeń dba o bezpieczeństwo własne
i współćwiczących; przestrzega zasad
współzawodnictwa w duchu „fair-play”.
Tok lekcji
Treść zadania
Czas Uwagi metodyczno-
Część wstępna
Rozgrzewka na
„lądzie”
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie
obecności i gotowości do zajęć, podanie
zadań lekcji, BHP lekcji.
2 zabawy ożywiające + rozgrzewka w ruchu
wg. toku klasycznego
1,5’
12-
15
organizacyjne
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
N
Zwrócić uwagę na
warunki podłoża(
czy nie jest ślisko)
oraz obuwie
ćwiczących,
ewentualnie
rozgrzewka w
miejscu
3
Część główna
Doskonalenie
elementu
Nauczanie
elementu
Część końcowa
Doskonalenie upadków po prawidłowym
pokazie nauczyciela na sygnał własny, a
następnie prowadzącego
- Pokaz i objaśnienie hamowania półpługiem
na p. i l. n.(n. postawna ugięta ...