Dodaj publikację
Autor
Tomasz Świątkowski
Data publikacji
2010-05-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
204

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W dniu 17.12.2009r, przeprowadziłem lekcję otwartą. Celem zajęć było przedstawienie nauczycielom wykorzystania nowo zakupionego sprzętu sportowego w pracy z uczniami. W skład prezentowanego sprzętu wchodziły: płotki lekkoatletyczne, drabinki koordynacyjne, znaczniki. Z opinii nauczycieli uczestniczących w lekcji otwartej oraz z rozmów z uczniami wynika, że używanie dobrego i sprawnego sprzętu wpływa pozytywnie na motywację uczniów, podnosi atrakcyjność zajęć, zachęca do zaangażowania w przedmiot.
 Pobierz (doc, 55,0 KB)

Podgląd treści


Gliwice, 17.12.2009r

Konspekt lekcji otwartej z wychowania fizycznego

Klasa: I F Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna Czas:45 min

Zadanie główne i dodatkowe: Doskonalenie podań i chwytów piłki koszowej z elementami koordynacyjnymi z wykorzystaniem różnych przyborów.

Przybory: piłki koszowe, znaczniki, drabinki koordynacyjne, płotki lekkoatletyczne
Prowadzący: Tomasz Świątkowski
Motoryczność: kształtowanie szybkości i zwinności
Wiadomości: uczeń zna technikę podania oburącz
Umiejętności: uczeń potrafi prawidłowo wykonać podanie oburącz Postawa: ćwiczenia w parach, ocena współćwiczącego

| | | | |
|Tok lekcji |Nazwa i opis ćwiczenia |Dozowanie |Uwagi organizacyjne |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Cz I czynności |Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć, podanie |5 |Uczniowie ustawieni w szeregu przed|
|org. porządk. |tematu lekcji. | |nauczycielem. |
| | | | |
|Cz II Gł. A | | | |
|Zabawa |„ Berek z kozłowaniem” |12 | |
|ożywiająca |Wyznaczona osoba jako berek ma za zadanie dotknąć kolegę kozłując piłkę. | | |
| |Osoba złapana przejmuję rolę berka. | | |
|Ćw RR |- w truchcie piłka trzymana w LR przy boku, krążenia PR w przód i w tył. | |Uczniowie po kolei pobierają piłki |
| |- w truchcie p. w PR trzymana przy boku, krążenia LR w przód i w tył. | |i poruszają się po okręgu jeden za |
| |- piłka trzymana z tyłu oburącz, bieg z uderzaniem piętami o piłkę. | |drugim. |
| |- p. trzymana oburącz z przodu RR ugięte, bieg z wysokim unoszeniem | | |
|Ćw NN |kolan,które dotykają piłkę. | | |
| |- toczenie piłki oburącz przed sobą | | |
| |- w marszu toczenie piłki między NN. | | |
| |- w truchcie podrzuty i chwyty piłki oburącz | |Toczenie piłki w różnych |
|Ćw T |- PR w bok, piłka trzymana w LR, podrzuty piłki nad głową do drugiej ręki.| |kierunkach |
| |- w marszu podrzut piłki zza pleców i złapanie jej z przodu, | | |
|Ćw RR |- w marszu wysokie unoszenie kolan z przekładaniem piłki pod nimi | | |
| |- przeskoki z odbicia obunóż nad piłką | | |
| |- w opadzie w przód, NN w rozkroku, przekładanie piłki z ręki do ręki z | | |
| |skrętem T | | |
| |- w przysiadzie piłka w RR dotyka podłoża, wyskok z jednoczesnym wznosem | | |
|Ćw NN |RR w górę | |Uczniowie kładą piłki przed sobą |
| |- w siadzie prostym toczenie piłki wokół ciała w prawą i w lewą stronę | |Ruchy T i RR powinny być obszerne |
| |- leżenie przodem, RR w bok, piłka trzymana w LR, skłon T w tył z | |Ćw. wykonywane w miejscu |
|Ćw T |jednoczesnym przetoczeniem p. pod T do PR | | |
| |- w siadzie równoważnym podpartym, piłka między stopami, krążenia NN w P i| | |
|Ćw RR i NN |L stronę | | |
| |- z leżenia tyłem wznos NN w górę z jednoczesnym skłonem T w przód i z | | |
| |przekazaniem piłki z RR do NN i powrót do l. tyłem | | |
|Ćw T ...