Dodaj publikację
Autor
Roman Sitarek, Kinga Sulicka, Anna Wręczycka
Data publikacji
2010-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
215

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dokument zawiera treści i zadania do realizacji w świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2009/2010. Opracowanie: Roman Sitarek, Kinga Sulicka, Anna Wręczycka.
 Pobierz (pdf, 56,2 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ SP 43 W ZABRZU

ROK SZKOLNY 2009/2010




ZADANIA


Organizacja pracy w
świetlicy oraz
integracja w grupie


Kształtowanie
nawyków higieniczno-
zdrowotnych

• Dostosowanie sali świetlicowej do potrzeb wychowanków - prace porządkowe,

SPOSOBY REALIZACJI

sprawdzenie stanu technicznego urządzeń i zabawek

• Omówienie regulaminu świetlicy i stołówki szkolnej, zasad bezpiecznego zachowania na

boisku szkolnym, sali gimnastycznej, korytarzach i w łazienkach szkolnych.

• Zasady „kulturalnego zachowania wobec drugiego człowieka
• ZałoŜenie rejestru wychowanków, podział dzieci na grupy.
• Omówienie planu dnia w świetlicy szkolnej.
• Powitanie nowych uczestników świetlicy. Integracja grup – rozmowy , gry i zabawy

integracyjne.

• Kształtowanie nawyku dbania o higienę osobistą ; wspólne mycie rąk przed posiłkiem.


Pogadanki:

TERMIN
wrzesień

2009

Cały rok
szkolny

 Konieczność częstego mycia rąk mycia rąk m.in.: przed posiłkami, po skorzystaniu z

toalety, po zajęciach plastycznych;
 Higieniczne korzystanie z toalety;
 Dbanie o czysty i schludny ubiór;
 Jak dbać o czystość swojego ciała;
 Jak dbać o zęby.

• Oglądanie filmów edukacyjnych dot. zdrowia.
• Spotkanie z higienistką szkolną.
• Zajęcia plastyczne nawiązujące do tematyki higieniczno – zdrowotnej.
• Mój kącik do nauki własnej – organizacja.
• Wyrabianie nawyku właściwego odŜywiania( rozmowy tematyczne, rozwiązywanie
zagadek- słowno – obrazkowych, układanie puzzli tematycznych, hodowle w kąciku
przyrodniczym).

• Ruch i gimnastyka gwarancją zdrowia – pogadanka oraz cykl ćwiczeń na rozbudzenie ciała.

1


Wspomaganie
rozwoju umysłowego
ucznia


Rozwijanie
indywidualnych
zainteresowań i
zamiłowań twórczych


Wspomaganie
rozwoju fizycznego
dziecka


Kształtowanie kultury
Ŝycia codziennego i
przygotowanie
wychowanków do
udziału w Ŝyciu
społecznym

• Pomoc przy odrabianiu prac domowych( ćwiczenia wpisaniu, czytaniu, opowiadaniu,

ortograficzne, gramatyczne, ćwiczenia z zakresu edukacji matematycznej.

• Pomoc uczniom mającym trudności w nauce oraz organizacja pomocy koleŜeńskiej dla

tych uczniów.

• Rozwijanie zainteresowań czytelniczych ( organizacja Kącika ksiąŜek i czasopism,

współpraca z biblioteką szkolną, konkursy czytelnicze).

• Rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu oraz czytania ze zrozumieniem (

czytanie przez nauczyciela utworów dla dzieci, bajek ; wspólne omawianie utworów;
zagadki i rebusy o tematyce literackiej; konkursy plastyczne).

• Rozwijanie właściwego stosunku do przyrody i środowiska naturalnego. Utrzymanie

porządku w najbliŜszym otoczeniu. Uczestnictwo w akcji Sprzątania Świata.

• Przepisy ruchu drogowego obowiązujące pieszych ( pogadanki, zajęcia plastyczne i

praktyczne zajęcia w terenie).


• Zajęcia plastyczno – techniczne ( zapoznanie dzieci z róŜnymi technikami i zagadnieniami

plastycznymi; rozwijanie sprawności manualnej wyobraźni przestrzennej, myślenia,
pomysłowości, uwraŜliwianie na piękno; wyrabianie zdyscyplinowania w działaniu, dbałości
o ład i porządek na stanowisku pracy.)

• Zajęcia umuzykalniając ( nauka piosenek, zabawy ze śpiewem i pląsy przy muzyce,

zabawy muzyczne i ćwiczenia rytmiczne).

• Zajęcia z zakresu Ŝywego słowa ( małe formy teatralne, inscenizacje, konkursy

recytatorskie).

• Zajęcia sportowe na boisku szkolnym i sali gimnastycznej( ćwiczenia ogólnorozwojowe,

zabawy bieŜne, zabawy ...