Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
Przedmiot: język angielski
Nauczyciel: Ewa Pocierznicka
Data: 27.10.2009 r.
Klasa: I
Temat: "Merry Christmas!"
Cele ogólne:
poznanie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia;
uświadomienie różnorodności kulturowej oraz kształtowanie postaw tolerancji wobec innych zwyczajów
utrwalenie liczebników do 6
Cele szczegółowe:
Uczeń:
zna słownictwo dotyczące świąt Bożego Narodzenia
zna liczebniki od 1 do 6
zna świąteczne tradycje krajów anglojęzycznych
Formy pracy: Cała klasa, praca indywidualna
Metody pracy: Pogadanka, zabawy z użyciem kart obrazkowych
Pomoce: Karty pracy, karty obrazkowe, podręcznik
Przebieg lekcji:
Przywitanie, sprawdzenie obecności.
2. Nawiązując do poprzedniej lekcji, z pomocą ilustracji w podręczniku, nauczyciel rozmawia z dziećmi na temat zwyczajów świątecznych polskich i brytyjskich: ubieranie choinki (Christmas tree), wykonywanie ozdób choinkowych, prezenty od Świętego Mikołaja (Father Christmas), składanie życzeń (Merry Christmas).
3. Wprowadzenie i nauka nowych słów: presents, candles, stars, cards, stockings, bells (omówienie ich związku ze świętami w Polsce i W. Brytanii). Powtarzanie chóralne i indywidualne za nauczycielem. Pytanie o liczbę przedmiotów na obrazku: How many presents?
4. Zabawy utrwalające słownictwo:
Nauczyciel umieszcza karty obrazkowe na tablicy i razem z uczniami po kolei nazywa przedmioty. Następnie odwraca jedną kartę obrazkiem do tablicy i pyta uczniów, czy pamiętają, co ona przedstawia. Uczniowie znowu nazywają wszystkie przedmioty na kartach, łącznie z tym zakrytym. Ćwiczenie powtarzane jest z pozostałymi kartami.
Gra z liczbami: na tablicy umieszczone są karty z liczbami od 1-6, a pod nimi 6 kart obrazkowych w innej kolejności, jak były poprzednio. Nauczyciel podaje liczbę, a uczniowie odpowiedni wyraz.
5. Nauczyciel rozdaje karty pracy i objaśnia zadanie: tradycyjnie dzieci w Wlk. Brytanii i USA zostawiają św. Mikołajowi poczęstunek – mleko i ciasteczka. Uczniowie mają pomóc Mikołajowi, który chce zjeść swoje ciastko, ale nie może znaleźć w labiryncie drogi do szklanki mleka. Uczniowie, którzy szybciej pracują mogą pokolorować rysunek.
6. Gra Who am I Santa? Nauczyciel zawiązuje szalem oczy jednemu z uczniów, a pozostałe dzieci stają w kręgu dookoła niego. Nauczyciel okręca dziecko z zasłoniętymi oczyma wokół własnej osi, a potem zatrzymuje je przed jednym z uczniów w kręgu. Uczeń ten mówi Ho, ho, ho, who am I?, zaś dziecko z zawiązanymi oczyma ma za zadanie go rozpoznać i zawołać jego imię.
6. Zadanie pracy domowej – dzieci mają złożyć komuś życzenia po angielsku. Pożegnanie.