Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ
TEMAT ZAJĘĆ: Sławne postaci.
CELE:
Dziecko:
1. rozumie znaczenie słowa sława
2. potrafi wymienić zalety i wady bycia sławnym
3. potrafi uzasadnić swój wybór
METODY: dyskusja, quiz, praca plastyczna
FORMY ZAJĘĆ: zbiorowa, indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: plansza z imionami sławnych ludzi, karteczki z ich zawodami,
dwie plansze, kartki do rysowania, pisaki, kredki, klej
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie dzieci, przedstawienie im tematu i celu zajęć. Wyjaśnienie pojęcia sława, bycia sławnym.
2. Zgadywanka: „Kto to jest?” – na planszy wypisane są imiona i nazwiska sławnych ludzi /mogą także być przyklejone ich zdjęcia/. Nauczyciel odczytuje w przypadkowej kolejności ich zawody lub zajęcia. Jeśli dzieci podadzą prawidłową odpowiedź, nauczyciel przykleja ją przy danej postaci.
3. Co to znaczy być sławnym? – dyskusja; wypisanie na dwóch planszach „plusów” i „minusów” sławy.
4. Zajęcia plastyczne – narysuj sławną osobę, którą cenisz.
5. Prezentacje prac przez chętne dzieci i uzasadnienie wyboru.