Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KRYTERIA OCENIANIA Z INFORMATYKI:
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
nie opanował w stopniu podstawowym najłatwiejszych pojęć, metod, narzędzi i procesów związanych z informatyką, które są konieczne w dalszym toku nauki, a przez to nie potrafi rozwiązywać najprostszych zadań teoretycznych i praktycznych,
nie rozumie prostych pytań i poleceń, nawet przy pomocy nauczyciela nie potrafi odtworzyć fragmentarycznie wiedzy ani wykonać najprostszych czynności związanych z użytkowaniem komputera,
wykazuje się brakiem systematyczności i chęci do nauki.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
potrafi opisać środki, narzędzia i metody informatyki posługując się poprawną terminologią informatyczną,
zna rolę, funkcje i zasady pracy komputera, sieci komputerowej,
potrafi rozwiązywać najprostsze zadania teoretyczne i praktyczne wykorzystując komputer jako narzędzie,
potrafi komunikować się za pomocą komputera i wykorzystywać elektroniczne źródła informacji,
potrafi posługiwać się oprogramowaniem wspomagającym uczenie się różnych dziedzin,
nie uczestniczy aktywnie w lekcji, jest bierny.
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
opanował wiadomości i umiejętności określone na poziomie podstawowym,
stosuje posiadaną wiedzę i umiejętności do rozwiązywania prostych zadań teoretycznych i praktycznych jednocześnie dobierając właściwe narzędzie do rozwiązywanego zadania,
potrafi scharakteryzować typowe narzędzia informatyczne takie jak: edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, baza danych itp.,
dysponuje podstawowymi umiejętnościami umożliwiającymi uzupełnienie braków i luk w wiedzy,
aktywność ucznia na lekcjach jest sporadyczna.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
opanował wiadomości i umiejętności na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym w zakresie pojęć, metod, narzędzi i procesów związanych z informatyką,
wykorzystuje środki i narzędzia informatyki w rozwiązywaniu typowych zadań,
potrafi postępować systematycznie podczas rozwiązywania problemów, w tym: definiować problem, określać plan działania, projektować algorytmy rozwiązywania podproblemów,
na lekcjach jest aktywny i dociekliwy w poznawaniu oprogramowania.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
opanował wiadomości i umiejętności określone poziomem wymagań podstawowych i ponadpodstawowych a ponadto:
wykazał się aktywnością w samodzielnym zdobywaniu wiedzy i integrowaniu jej na podstawie różnych źródeł i dyscyplin naukowych,
stosuje posiadaną wiedzę i umiejętności do rozwiązywania złożonych zadań teoretycznych i praktycznych,
potrafi przygotować referat lub prezentację na lekcji z wykorzystaniem różnych, w tym rozproszonych, źródeł informacji i technik multimedialnych.
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
opanował wiadomości i umiejętności obejmujące treści pozaprogramowe, szczególnie złożone i wąsko specjalistyczne,
korzysta ze środków informatyki i nowoczesnych technik multimedialnych do przygotowania prac z różnych przedmiotów, działalności szkolnej i poza szkolnej,
samodzielnie rozwija własne zainteresowania, interesuje się najnowszymi osiągnięciami nauki informatycznej,
osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach na szczeblu międzyszkolnym, regionalnym i krajowym.