Dodaj publikację
Autor
Krzysztof Janicki
Data publikacji
2010-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
248

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kryteria oceniania z informatyki na poszczególne stopnie.
 Pobierz (docx, 13,7 KB)

Podgląd treści

KRYTERIA OCENIANIA Z INFORMATYKI:

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

nie opanował w stopniu podstawowym najłatwiejszych pojęć, metod, narzędzi i procesów związanych z informatyką, które są konieczne w dalszym toku nauki, a przez to nie potrafi rozwiązywać najprostszych zadań teoretycznych i praktycznych,

nie rozumie prostych pytań i poleceń, nawet przy pomocy nauczyciela nie potrafi odtworzyć fragmentarycznie wiedzy ani wykonać najprostszych czynności związanych z użytkowaniem komputera,

wykazuje się brakiem systematyczności i chęci do nauki.

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

potrafi opisać środki, narzędzia i metody informatyki posługując się poprawną terminologią informatyczną,

zna rolę, funkcje i zasady pracy komputera, sieci komputerowej,

potrafi rozwiązywać najprostsze zadania teoretyczne i praktyczne wykorzystując komputer jako narzędzie,

potrafi komunikować się za pomocą komputera i wykorzystywać elektroniczne źródła informacji,

potrafi posługiwać się oprogramowaniem wspomagającym uczenie się różnych dziedzin,

nie uczestniczy aktywnie w lekcji, jest bierny.

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności określone na poziomie podstawowym,

stosuje posiadaną wiedzę i umiejętności do rozwiązywania prostych zadań teoretycznych i praktycznych jednocześnie dobierając właściwe narzędzie do rozwiązywanego zadania,

potrafi scharakteryzować typowe narzędzia informatyczne takie jak: edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, baza danych itp.,

dysponuje podstawowymi umiejętnościami umożliwiającymi uzupełnienie braków i luk w wiedzy,

aktywność ucznia na lekcjach jest sporadyczna.

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym w zakresie pojęć, metod, narzędzi i procesów związanych z informatyką,

wykorzystuje środki i narzędzia informatyki w rozwiązywaniu typowych zadań,

potrafi postępować systematycznie podczas rozwiązywania problemów, w tym: definiować problem, określać plan działania, projektować algorytmy rozwiązywania podproblemów,

na lekcjach jest aktywny i dociekliwy w poznawaniu oprogramowania.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności określone poziomem wymagań podstawowych i ponadpodstawowych a ponadto:

wykazał się aktywnością w samodzielnym zdobywaniu wiedzy i integrowaniu jej na podstawie różnych źródeł i dyscyplin naukowych,

stosuje posiadaną wiedzę i umiejętności do rozwiązywania złożonych zadań teoretycznych i praktycznych,

potrafi przygotować referat lub prezentację na lekcji z wykorzystaniem różnych, w tym rozproszonych, źródeł informacji i technik multimedialnych.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności obejmujące treści pozaprogramowe, szczególnie złożone i wąsko specjalistyczne,

korzysta ze środków informatyki i nowoczesnych technik multimedialnych do przygotowania prac z różnych przedmiotów, działalności szkolnej i poza szkolnej,

samodzielnie rozwija własne zainteresowania, interesuje się najnowszymi osiągnięciami nauki informatycznej,

osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach na szczeblu międzyszkolnym, regionalnym i krajowym.