Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Hibner
Data publikacji
2010-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
116

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz szkolenia dla nauczycieli na temat ciekawej metody nauczania WEBQUEST przeznaczonej dla uczniów na każdym etapie edukacyjnym. Metoda ta motywuje do twórczego wykorzystania informacji (głównie z Internetu) oraz wspomaga myślenie na poziomie analizy, syntezy i ewaluacji.
 Pobierz (doc, 30,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ SZKOLENIA

WebQuest- i co dalej?

Prowadzący: Agnieszka Hibner

Data: 6 maj 2010r

Miejsce: Publiczne Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Leśnicy (sala komputerowa)

Liczba godzin: 1

Metoda: warsztaty

Cele szkolenia:
• Zdefiniowanie i wyjaśnienie pojęcia Webquest
• Pokazanie możliwości wykorzystania metody WebQuest w nauczaniu
• Poznanie zasad tworzenia WebQuest’u – strona techniczna
• Stworzenie szkieletu własnego WebQuest’u
• Zachęcenie uczestnika szkolenia do wykorzystania tej metody w nauczaniu

|Lp. |Tematyka |Czas |Materiały |Metody i techniki |Formy |
| | | | |pracy | |
|1. |Powitanie zespołu i zapoznanie z |5 min |Podanie definicji pojęcia |Wykład |Zbiorowa |
| |celem szkolenia. | |WebQuest | | |
| |Rozdanie materiałów. | | | | |
|2. |Szczegółowe omówienie metody |10 min |Wybrane fragmenty z referatu |Wykład | Zbiorowa |
| |WebQuest | | | | |
|3. |Prezentacja przykładowego |5 min |Omówienie poszczególnych |Omówienie i |Zbiorowa |
| |WebQuest’u | |części WebQuest’u na |prezentacja materiałów| |
| | | |podstawie zaprezentowanego | | |
| | | |przykładu (prezentacja | | |
| | | |multimedialna za pomocą | | |
| | | |rzutnika) | | |
|4. |Poznanie reguł tworzenia |10 min |Omówienie technicznych |Wykład i omówienie |Zbiorowa, grupowa lub |
| |WebQuest’u oraz możliwych sposobów| |elementów istotnych podczas |przykładów, praca z |indywidualna |
| |wykonania | |tworzenia WebQuest’u (np. |programem Power Point | |
| | | |wybór programu, hiperłącze) | | |
| | | | | | |
|5. |Przeglądanie przykładowych |5 min |Podanie linków z przykładami |Praca z Internetem |Indywidualna |
| |WebQuest’ów w Internecie | |Webquest’ów | | |
|6. |Stworzenie szkieletu własnego |20 min |Wykorzystanie programu Power |Praca z Internetem |Indywidualna |
| |WebQuestu | |Point i materiałów z |i programem Power | |
| |oraz jego krótka prezentacja | |Internetu |Point | |
|7. |Ewaluacja zajęć, wypełnianie |2 min |Ankieta ewaluacyjna | |Indywidualna |
| |ankiety ewaluacyjnej | | | | |
|8. |Podsumowanie i zakończenie |3 min |Rozdanie materiałów |Prezentacja |Indywidualna |
| |spotkania | |pomocniczych | | |