Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ SZKOLENIA
WebQuest- i co dalej?
Prowadzący: Agnieszka Hibner
Data: 6 maj 2010r
Miejsce: Publiczne Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Leśnicy (sala komputerowa)
Liczba godzin: 1
Metoda: warsztaty
Cele szkolenia:
• Zdefiniowanie i wyjaśnienie pojęcia Webquest
• Pokazanie możliwości wykorzystania metody WebQuest w nauczaniu
• Poznanie zasad tworzenia WebQuest’u – strona techniczna
• Stworzenie szkieletu własnego WebQuest’u
• Zachęcenie uczestnika szkolenia do wykorzystania tej metody w nauczaniu
|Lp. |Tematyka |Czas |Materiały |Metody i techniki |Formy |
| | | | |pracy | |
|1. |Powitanie zespołu i zapoznanie z |5 min |Podanie definicji pojęcia |Wykład |Zbiorowa |
| |celem szkolenia. | |WebQuest | | |
| |Rozdanie materiałów. | | | | |
|2. |Szczegółowe omówienie metody |10 min |Wybrane fragmenty z referatu |Wykład | Zbiorowa |
| |WebQuest | | | | |
|3. |Prezentacja przykładowego |5 min |Omówienie poszczególnych |Omówienie i |Zbiorowa |
| |WebQuest’u | |części WebQuest’u na |prezentacja materiałów| |
| | | |podstawie zaprezentowanego | | |
| | | |przykładu (prezentacja | | |
| | | |multimedialna za pomocą | | |
| | | |rzutnika) | | |
|4. |Poznanie reguł tworzenia |10 min |Omówienie technicznych |Wykład i omówienie |Zbiorowa, grupowa lub |
| |WebQuest’u oraz możliwych sposobów| |elementów istotnych podczas |przykładów, praca z |indywidualna |
| |wykonania | |tworzenia WebQuest’u (np. |programem Power Point | |
| | | |wybór programu, hiperłącze) | | |
| | | | | | |
|5. |Przeglądanie przykładowych |5 min |Podanie linków z przykładami |Praca z Internetem |Indywidualna |
| |WebQuest’ów w Internecie | |Webquest’ów | | |
|6. |Stworzenie szkieletu własnego |20 min |Wykorzystanie programu Power |Praca z Internetem |Indywidualna |
| |WebQuestu | |Point i materiałów z |i programem Power | |
| |oraz jego krótka prezentacja | |Internetu |Point | |
|7. |Ewaluacja zajęć, wypełnianie |2 min |Ankieta ewaluacyjna | |Indywidualna |
| |ankiety ewaluacyjnej | | | | |
|8. |Podsumowanie i zakończenie |3 min |Rozdanie materiałów |Prezentacja |Indywidualna |
| |spotkania | |pomocniczych | | |