Dodaj publikację
Autor
Anna Bartlewska-Kruzel
Data publikacji
2010-05-26
Średnia ocena
4,00
Pobrań
193

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera scenariusz lekcji języka rosyjskiego w gimnazjum z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Celem lekcji jest poznanie i zaprezentowanie w formie prezentacji multimedialnej Moskwy, Sankt-Petersburga i Kaliningradu.
 Pobierz (doc, 35,5 KB)

Podgląd treści

Temat: Prezentacja multimedialna o znanych miastach Rosji - wykorzystanie technologii informacyjnej (TI) na lekcji języka rosyjskiego – klasa III gimnazjum.

1. Cel ogólny:
- wykorzystanie metody prezentacji multimedialnej przy przedstawieniu znanych miast Rosji: Moskwy, Sankt - Petersburga, Kaliningradu
2. Cele szczegółowe:
Uczeń umie:
- nawiązać kontakt z osobami mogącymi mu pomóc w realizacji prezentacji (nauczyciel, koledzy, rodzice)
- wyszukać i zdobyć informacje w internecie dotyczące określonych miast Rosji
Uczeń wie:
- jak selekcjonować i segregować wyszukane informacje w internecie
- jak wykorzystać na lekcji metodę prezentacji multimedialnej
Uczeń pozna:
- trzy miasta Rosji: Moskwę, Sankt - Petersburg, Kaliningrad (Królewiec)
Uczeń nauczy się:
- korzystaćz internetu
- redagować teksty i tworzyć slajdy za pomocą komputera
Uczeń poćwiczy:
- wymowę, akcentuację i intonację w języku polskim i rosyjskim
Uczeń dowie się:
- co atrakcyjnego i interesującego można zobaczyć w Moskwie, Sankt-Petersburgu i Kalinigradzie
- jak formułujemy informację o mieście ustnie i przekazujemy ją.

SCENARIUSZ LEKCJI:

1. Rozpoczęcie lekcji
- przywitanie
- sprawdzenie obecności
2. Określenie celu lekcji:
- poznanie trzech zanych miast Rosji: Moskwy, Sankt - Petersburga, Kaliningradu i wykorzystanie przez uczniów metody prezentacji multimedialnej
3. Podanie tematu lekcji:
Znane miasta Rosji
4. Podanie kryteriów oceny prezentacji
5. Prezentacja multimedialna poszczególnych miast Rosji
a) Moskwa (10-12 minut)
b) Sankt-Petersburg (10-12 minut)
c) Kaliningrad (10-12 minut)
- krótkie podsumowanie przez ucznió w języku rosyjskim
6. Obejrzenie przygotowanych przez uczniów portfolio trzech wyżej wymienionych miast.
7. Ocena uczniów i ocena portfolio.
8. Podsumowanie lekcji
Osiągnięcie celu lekcji: poprzez metodę prezentacji multimedialnej odwiedziliśmy i poznaliśmy Moskwę, Sankt-Petersburg i Królewiec
9. Zadanie domowe:
Znaleźć na przykład w internecie lub w innych źródłach zdjęcie charakteryzujące Moskwę, Sankt-Petersburg, Królewiec – wkleić je pod tematem lekcji i podpisaćw języku rosyjskim.
10. Zakończenie lekcji
- podzękowanie za włożony trud i wysiłek w prezentację
- pożegnanie

Materiał dodatkowy:
Adresy rosyjskich stron internetowych (rozdać, wkleić do zeszytu, zainteresowani mogą „pobuszować” po internecie i podzielić się z nami na kolejnych zajęciach ciekawymi informacjami i spostrzeżeniami.

- http://www.dol.ru/users/gkd/new2.htm
- http://www.online.ru/sp/cominf/kremlin/f_34img.rhtml
- http://www.cominf.ru/hokuspokus/hints
- http://ru.wikipedia.org/wiki/

KRYTERIA OCENY PREZENTACJI:

Skala punktowa 1-5
1. Wartość merytoryczna prezentowanych treści i materiałów
2. Atrakcyjność i estetyka prezentacji
3. Sposób wypowiadania się w języku polskim
4. Krótkie podsumowanie w języku rosyjskim
5. Zaangażowanie uczniów w prezentację
6. Zainteresowanie odbiorcy

Skala ocen w punktach:

30-26 celujący
25-21 bardzo dobry
26-16 dobry
15-11 dostateczny
10-5 dopuszczający
Poniżej 4 niedostateczny

Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ...