Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
magdalenkajulia, 2010-06-19, ocena:
Punktacja na końcu opracowania zainspirowała mnie do stworzenia jasnych, czytelnych dla ucznia kryteriów oceniania śródrocznego i końcoworocznego (dodałabym jeszcze punkty za udział w konkursach). Wielkie dzięki za ten materiał!
Własny program Koła Języka Angielskiego
dla klasy V i VI szkoły podstawowej
1. Założenia programu
1.1 Ogólna charakterystyka programu
Program ten jest ściśle skorelowany z podstawami programowymi opracowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dla języka angielskiego w szkole podstawowej w klasach IV-VI. Przeznaczony jest na zajęcia pozalekcyjne, które mają na celu rozszerzenie kompetencji językowych, w szczególności mówienia i słuchania.
Program ten ma na celu motywowanie uczestników do poszerzania kompetencji językowych, które wykraczają poza ramowy program nauczania oraz umożliwienie uczniom wykazania się swoimi umiejętnościami. Dzieci będą miały okazję poszerzyć wiedzę i zastosować ją w praktyce.
Program został opracowany z myślą o uczniach w typowych warunkach szkolnych. Wprowadza on propozycję rozwiązań metodycznych, których celem jest wykształcenie zachowań sprzyjających przyswajaniu języka obcego, pobudzania zainteresowania kulturą krajów anglojęzycznych.
Do zadań nauczyciela należy stworzenie odpowiedniej atmosfery w czasie zajęć. Wzajemny szacunek, życzliwość między nauczycielem a uczniami sprawia, że dzieci uczą się współpracować ze sobą.
1.2 Odbiorcy, adresaci programu
Program adresowany jest do uczniów z klasy V i VI szkoły podstawowej. Nie brano pod uwagę w tym programie uczniów z klasy IV gdyż uczniowie od dziesiątego do dwunastego roku życia nie stanowią spójnej grupy pod względem rozwojowym. Uczniowie dziesięcioletni to jeszcze dzieci, które lubią się angażować w zabawy tematyczne, manualne takie jak rysowanie, kolorowanie czy też śpiewanie piosenek. Z drugiej zaś strony uczniowie klas V i VI to już prawie młodzież, wymagająca zupełnie innego stylu nauczania.
Rodzice również mogą korzystać z programu, aby zapoznać się z treściami nauczania i sprawnościami, jakie uczniowie mają osiągnąć w przewidywanym czasie.
1.3 Warunki realizacji programu
Program należy realizować w ciągu jednej godziny tygodniowo podczas jednego roku szkolnego zaczynając od października. W zajęciach mogą brać udział dzieci z klas V i VI szkoły podstawowej. Warunkiem skutecznego nauczania języka angielskiego jest nauka w małych grupach językowych (maksymalnie 12 osób) o zbliżonym poziomie zaawansowania językowego uczniów. Zatem w zajęciach tych mogą brać udział uczniowie otrzymujący dobre i bardzo dobre oceny na lekcjach języka angielskiego.
2. Cele kształcenia i wychowania
2.1 Ogólne cele programu
Ogólnowychowawcze cele programu zgodne są z założeniem podstawy programowej i zakładają:
wyposażenie uczniów w wiedzę językową oraz umiejętności stosowne do etapu rozwoju dzieci 11-12latków
rozwijanie ciekawości poznawczej i aktywności intelektualnej uczniów
rozwijanie społeczne pożądanych postaw (tolerancji, zaradności prawości)
2.2 Szczegółowe cele wychowania
- rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe
- zapewnienie maksimum kontaktu z językiem obcym (dostęp do materiałów autentycznych)
- rozwijanie w ...