Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Tambowcew
Data publikacji
2010-05-26
Średnia ocena
5,00
Pobrań
320

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program stworzony w celu realizacji na dodatkowych zajęciach w postaci koła języka niemieckiego w gimnazjum. Jest to jedna z form promowania tego języka. Wprowadza metody aktywizujące uczniów do pracy i kreatywności na zajęciach.
 Pobierz (doc, 46,0 KB)

Podgląd treści

„DEUTSCH IST IN ORDNUNG”

(„NIEMIECKI JEST W PORZĄDKU”)

Autorski program

koła języka niemieckiego

dla klas II-III gimnazjum

| |
|Metryczka programu: |
|Przedmiot: język niemiecki (zajęcia dodatkowe) |
|Typ szkoły: Gimnazjum nr 1 w Brodnicy |
|Etap nauki: kurs podstawowy |
|Czas realizacji: rok szkolny 2009/2010, w wymiarze jednej godziny tygodniowo |
|Autor: mgr Małgorzata Tambowcew |

1. Ogólna charakterystyka programu

Program ten jest ściśle skorelowany z podstawami programowymi opracowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dla języka niemieckiego w klasach I-III gimnazjum. Przeznaczony jest na zajęcia pozalekcyjne, które mają na celu rozszerzenie zagadnień związanych z kulturą krajów niemieckojęzycznych. Uczniowie będą mieli okazję pracować z autentycznymi materiałami, tworzyć projekty, poszerzyć wiedzę i zastosować ją w praktyce.
Program wprowadza propozycje rozwiązań metodycznych, których celem jest wykształcenie zachowań sprzyjających przyswajaniu języka obcego, pobudzaniu zainteresowania kulturą krajów niemieckojęzycznych. Ma on na celu stworzenie uczniom szansy poznania wartości wielokulturowych, wychowania w duchu tolerancji dla odmiennej kultury. Niniejszy program ma na celu wypełnienie powyższych założeń poprzez przekazanie wiedzy o Niemczech, Austrii i Szwajcarii: kulturze, tradycji, historii. Zawarte w programie treści są dobrane tak, aby zainteresować uczniów, otworzyć ich na świat i uczyć tolerancji w zjednoczonej Europie.

2. Odbiorcy programu

W zajęciach mogą brać udział uczniowie z klas II i III gimnazjum, którzy chcą poznać podstawy języka niemieckiego, poszerzyć wiedzę z zakresu kultury krajów niemieckojęzycznych oraz przygotować się do dalszej nauki tego języka w szkole średniej.

Zajęcia te oparte będą na aktywnej pracy uczniów:

wykonanie projektów

odgrywanie scenek

praca indywidualna i w parach

praca z komputerem

wyszukiwanie informacji w Internecie

praca z oryginalnymi materiałami w języku niemieckim

3. Czas realizacji programu

Program należy realizować w ciągu 1 godziny tygodniowo w ramach zajęć dodatkowych.

4. Liczba uczestników koła

Program przewiduje naukę w grupach maksymalnie 15 osobowych.

5. Opiekun koła

Małgorzata Tambowcew – nauczyciel języka niemieckiego z 8-letnim stażem pracy.

6. Założenia programu

Zapoznanie uczniów z kulturą krajów niemieckojęzycznych. Przybliżenie młodzieży stylu życia współczesnych Niemców. Poznawanie przez uczniów obyczajów i tradycji metodami aktywizującymi, uczącymi krytycznego i twórczego myślenia, samodzielnego podejmowania decyzji i współpracy w grupie. Kształtowanie umiejętności dzielenia się wiedzą i umiejętnościami oraz kojarzenia spostrzegania a także wnioskowania.

7. Cele nauczania

Cele ogólne:

kształtowanie umiejętności porozumiewania się

uświadamianie uczniom istnienia różnic kulturowych

wskazywanie nowoczesnych źródeł informacji w nauczaniu języka obcego

rozwijanie umiejętności korzystania z komputera jako środka dydaktycznego ułatwiającego opanowanie języka obcego

podniesienie jakości pracy szkoły

rozwijanie motywacji uczenia się języka niemieckiego

wykorzystywanie języka niemieckiego w sytuacjach codziennych

rozwijanie w uczniach ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur ...