Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLANNING A TRIP TO AUSTRALIA
(Planujemy wycieczkę do Australii)
Introduction:
Lekcja odbywa się w pracowni komputerowej z wykorzystaniem Internetu.
Poziom średnio zaawansowany.
Czas: 2 x 45 min
Cele lekcji:
stworzenie uczniom możliwości i zachęcenie ich do kontaktu z autentycznym materiałem językowym
nauczenie uczniów wyszukiwania potrzebnych informacji w Internecie
i wykorzystania ich w określonych sytuacjach językowych.
prezentacja przygotowanego materiału na forum klasy
Contents:
Pre-computer work:
Nauczyciel przeprowadza wśród uczniów rodzaj quizu, zadając im pytania sprawdzające wiedzę o Australii. Pytania dotyczą:
świąt,
stolicy,
historii,
popularnych sportów,
jedzenia,
regionów.
Uczniowie dzielą się swoją wiedzą na temat tego kontynentu.
Uczniowie pracują w parach i rozmawiają na temat swoich ostatnich wakacji. Zadają pytania: Where did you go on holiday last summer? How did you travel? What did you visit? What accommodation did you have? What was the weather like?
Nauczycie zadaje klasie pytanie: Do you think Australia would be a good place to go on holiday? Why? Why not?
Internet work:
Nauczyciel informuje uczniów, że na tej lekcji poznaja bliżej z Australie i najciekawsze miejsca, które warto zobaczyc i zwiedzić.
Klasa jest podzielona na 6 grup. Przedstawiciele każdej grupy losują karteczki z regionem oraz odpowiednimi stronami internetowym, na ktorych uczniowie będą mogli znaleźć odpowiednie wiadomości.
Western Australia -www.westernaustralia.com, www.west-oz.com, http://www.weather.com
Northern Territory – www.northernterritory.com, www.nt.gov.au, http://www.weather.com
Victoria – www.visitvictoria.com, www.vic.gov.au, http://www.weather.com
New South Wales – www.visitnsw.com, www.nsw.gov.au, http://www.weather.com
South Australia – www.southaustralia.com, www.sa.gov.au, http://www.weather.com
Queensland – www.queenslandholidays.com.au, www.about-australia.com/queensland,
http://www.weather.com
Uczniowie mają za zadanie opracować trasę pięciodniowej wycieczki po swoim regionie z uwzględnieniem ciekawych miejsc..
Po przygotowaniu trasy, uczniowie wyszukują konkretne wiadomości, aby następnie uzupełnić podaną tabelkę, .
|Route name |
|Major towns visited | |
|(Główne miasta) | |
|Means of transport | |
|(Środki transportu) | |
|Weather | |
|(Pogoda) | |
|Food and drinks to try | |
|(Co warto zjeść) | |
|Things to see | |
|(Co warto zobaczyć) | |
III. Post-Internet work:
1. Praca w grupach:
- uczniowie tworzą duże grupy i rozmawiają na temat wyników swoich wyszukiwań internetowych.
- cała grupa dyskutuje, czy wybrana przez nich trasa wycieczki i plan ma szanse zakończyć się powodzeniem
2. Praca z całą klasą:
- nauczyciel wybiera reprezentantów każdej grupy, którzy mają za zadanie przedstawić reszcie klasy plan wycieczki
- nauczyciel razem z klasą decyduje, który plan wycieczki jest najlepszy
IV. Zadanie domowe:
1 ...