Dodaj publikację
Autor
Justyna Andrzejewska
Data publikacji
2010-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
89

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program własny nauki pływania w klasach 1-3 SP.
 Pobierz (doc, 237,0 KB)

Podgląd treści

NAUKA PŁYWANIA

DLA KLAS I-III

SPORTOWEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR19

W TYCHACH

PROGRAM WŁASNY

OPRACOWAŁA : JUSTYNA ANDRZEJEWSKA
nauczyciel wychowania fizycznego
i trener pływania

Tychy czerwiec 2009r.

SPIS TREŚCI

I.WSTĘP…………………………………………………………………. 2
II.CELE GŁÓWNE……………………………………………………… 2
III.CELE SZCZEGÓŁOWE……………………………………………. 2
IV.PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW……………………………… 3
V.ZAŁOŻONE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW…………………………… 4
VI.SPOSOBY OCENY UCZNIÓW……………………………………... 6
VII.PRZEWIDYWANE EFEKTY……………………………………… 7
VIII. EWALUACJA……………………………………………………… 7
IX. LITERATURA………………………………………………………. . 8
X.TREŚCI KSZTAŁCENIA ……..……………………………………….9

I.WSTĘP

Program ten powstał, ponieważ dostępne zintegrowane programy dla klas I-III szkoły podstawowej nie zawierają elementów nauki pływania. Szkoła dysponuje 5-torowym, 25-metrowym basenem. Uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej mają obowiązkowo 2 godziny nauki pływania tygodniowo. Mając na uwadze te elementy opracowałam program zwracając szczególną uwagę na nauczanie poszczególnych stylów w formie gier i zabaw oraz w formie zadaniowej. Zakłada on realizację podstawowych i ponadpodstawowych treści kształcenia w klasach 1-3 szkoły podstawowej określonych w nowej podstawie programowej (rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, opublikowanego w Dzienniku Ustaw Nr 4, poz. 17 w dniu 15 stycznia 2009r.) Myślę, że program ten spełni oczekiwania uczniów, moje a także innych nauczycieli, których zachęcam do korzystania z niego.

II. CELE GŁÓWNE

1.Przygotowanie dzieci do kontynuacji pływania w formie sportowej
2.Popularyzacja aktywnego spędzania wolnego czasu.
3.Promocja zdrowego stylu życia - pływanie jako propozycja do rekreacji.
4.Stworzenie warunków dzieciom do rozwijania zainteresowań i uzdolnień sportowych.

III. CELE SZCZEGÓŁOWE

1.Oswojenie ze środowiskiem wodnym.
2.Dbałość o bezpieczeństwo i higienę.
3.Dbałość o sylwetkę i prawidłową postawę ucznia.
5.Kształtowanie nawyku do samodoskonalenia się.
6.Stworzenie dzieciom warunków do rozwijania i doskonalenia uzdolnień sportowych.
7.Kształtowanie charakteru i wzmacnianie psychiki dziecka, kształtowanie postaw
moralnych i społecznych.
8.Wyposażenie młodego człowieka w niezbędny zasób wiedzy, potrzebny do świadomego i aktywnego spędzania wolnego czasu.

V.PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW.
Stosowanie metod : analitycznej, syntetycznej i kompleksowej w nauczaniu ruchu.
Stosowanie zasad : świadomości i aktywności, dostępności, poglądowości, systematyczności
i stopniowania trudności, trwałości, indywidualizacji
Stosowanie metod realizacji zadań takich jak: zadaniowa - ścisła, naśladowcza – ścisła
i zabawowa.
Dostosowanie ćwiczeń do indywidualnych możliwości i zainteresowań uczniów
Pogadanki na temat dbania o prawidłową sylwetkę.
Omawianie sytuacji niebezpiecznych, sposobów zapobiegania im oraz metod postępowania
w sytuacji zagrożenia.
Udział w pokazach ratowniczych (według możliwości)
Stosowanie różnych form współzawodnictwa.
Udział w zawodach pływackich.
Przestrzeganie dyscypliny i zasad bezpieczeństwa.
Eliminowanie lęku.
Aktywizowanie uczniów mniej sprawnych.
Kształtowanie postaw i nawyków poprzez stosowanie form gier ...