Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
basia.zawadzka1@gmail.com, 2010-09-14
polecam wszystkim stażystom!
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Szkoła Podstawowa
nauczyciel stażysta :
opiekun stażu :
1.09.2009 r. 31.05.2010r.
data rozpoczęcia stażu: data zakończenia stażu:
Główne cele awansu:
1. zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz jej organizacją i zadaniami
a) normy związane z funkcjonowaniem szkoły;
b) metody prowadzenia dokumentacji szkolnej;
c) przepisy BHP w szkole;
2. Uczestnictwo w lekcjach prowadzonych przez innych pedagogów na co najmniej jednej godzinie lekcyjnej w charakterze obserwatora, oraz omawianie obserwowanych zajęć z nauczycielem prowadzącym;
3. prowadzić zajęcia z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawiać je z osoba, w obecności, której zajęcia zostały przeprowadzone;
4. rozwój zawodowy poprzez udział w szkoleniach, konferencjach, warsztatach oraz innych formach doskonalenia zawodowego
|§ 6 ust.2, pkt 1- Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. |
|Lp. |Cele, zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, uwagi, wskazówki |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących |IX 2009 |znajomość przepisów prawnych oraz krótkie|
| |zawodowego |awansu zawodowego: | |notatki z analizy przepisów |
| | |- Karta Nauczyciela (rozdz. 3a Awansu zawodowego | | |
| | |nauczyciela) | | |
| | |- Ustawa o systemie oświaty |na bieżąco | |
| | |- najnowsze rozporządzenie MENIS dotyczące awansu | | |
| | |zawodowego nauczyciela | | |
| | |Spotkania z Dyrektorem dotyczące awansu zawodowego | | |
| | |nauczycieli | | |
| | | | | |
| | | |w okresie stażu | |
|2. |Nawiązanie współpracy |-nawiązanie współpracy między stażystą a opiekunem |Według potrzeb | |
| |z opiekunem stażu |stażu | | |
| | |- plan rozwoju zawodowego | | |
| | |- konsultacje | |zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego |
| | |- wzajemna obserwacja zajęć wg potrzeb nauczyciela |raz | |
| | |stażysty i zaleceń opiekuna stażu |w miesiącu |notatki ze spotkań |
|3. |Poznanie zasad funkcjonowania|Analiza i omówienie dokumentacji szkoły z opiekunem |na bieżąco |notatki z analizy dokumentów |
| | |stażu. | | |
| |i organizacji zadań placówki | | | |
|4. |Udział |- udział w formach wewnątrzszkolnego doskonalenia | |- zaświadczenia |
| |w pracach organów szkolnych |nauczycieli |na bieżąco |o uczestnictwie |
| |związanych | | |w formach doskonalenia nauczycieli |
| |z realizacją jej podstawowych|- udział w Radach Pedagogicznych | | |
| |zadań i funkcji | | |- lista obecności z Rad Pedagogicznych |
|5. |Dokumentowanie realizacji |Teczka stażysty |Okres stażu |• Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, |
| |planu zawodowego | | |potwierdzeń, scenariuszy zajęć |
| | | | |(konspektów) |
|6. |Złożenie wniosku o | przedstawienie dokumentacji |VI 2010 |wniosek wraz |
| |postępowaniu kwalifikacyjnym |ze stażu | |z dokumentacją formalną |
|§ 6 ust.2, pkt 2 i § 6 ust.2, pkt 4 -Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły oraz omawianie |
|prowadzonych i hospitowanych zajęć. |
|Lp. |Cel, zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, uwagi, wskazówki |
|1. |Prowadzenie zajęć w obecności |- opracowanie konspektów zajęć |raz |konspekty zajęć, karty hospitacji |
| |Opiekuna stażu |- omawianie przeprowadzonych zajęć |w miesiącu | |
|2. |Opracowanie planów ...