Dodaj publikację
Autor
Magdalena Chudzyńska
Data publikacji
2010-06-01
Średnia ocena
5,00
Pobrań
117

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej dla klasy I.
 Pobierz (doc, 124,0 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
DLA KLASY I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ
w wymiarze 1 godzina tygodniowo

|Tematyka lekcji |Cele oddziaływań wychowawczych |Metody i formy realizacji |Liczba godzin |Termin |
|wychowawczych | | |lekcyjnych |realizacji |
|1.Jesteśmy jednolitym |wybory samorządu klasowego |wybory |1 | |
|zespołem klasowym |przydzielenie uczniom funkcji |indywidualne prezentacje | | |
| |społecznych |ankieta | | |
| |formułowanie własnych opinii | | | |
| |i oczekiwań wobec szkoły, poznajemy | | | |
| |się | | | |
|2. Nasze plany |wspólne układanie rocznego planu pracy|dyskusja |1 | |
|i oczekiwania |na lekcje wychowawcze |burza mózgów | | |
| | | | | |
| | | | | |
|3. Higiena osobista, |kształtowanie umiejętności |dyskusja |1 | |
|estetyczny wygląd. |kulturalnego współżycia |pogadanka | | |
| |z otoczeniem |z elementami perswazji | | |
| |dbałość o wygląd | | | |
| |i higienę osobistą, ład i czystość | | | |
| |otoczenia | | | |
| | | | | |
|4. Ja w relacjach z |samopoznawanie się uczniów |pogadanka z elementami dyskusji|1 | |
|rówieśnikami. |określanie wartości służących własnemu|ćwiczenia indywidualne i | | |
| |rozwojowi |grupowe | | |
|5. Nasze wartości i style |uświadamianie i poszerzanie wiedzy na |burza mózgów |1 | |
|życia. |temat cenionych wartości |pogadanka | | |
| |pogłębianie samoświadomości w zakresie|elementy dyskusji | | |
| |preferowanego stylu życia | | | |
| |kształcenie umiejętności krytycznego | | | |
| |myślenia | | | |
|6. Jan Paweł |poszerzanie wiedzy na temat biografii |referat |1 | |
|II-wspomnienie Wielkiego |Papieża Polaka |dyskusja | | |
|Polaka. |kultywowanie pamięci o zmarłym |refleksja | | |
|7. Rodzina w życiu |rodzina jako grupa formalna |wykład |1 | |
|człowieka |wpływ rodziny na kształtowanie |ankieta | | |
| |osobowości dziecka |dyskusja | | |
| |autorytet odpowiedzialność rodziców | | | |
|8. Dlaczego moje myśli, |rozwijanie umiejętności rozwiązywania |dyskusja z elementami dramy |1 | |
|słowa i czyny są tak |problemów związanych z podejmowaniem |praca z tekstem | | |
|ważne? |decyzji |pogadanka | | |
| |określanie człowieka jako bytu | | | |
| |osobowego | | | |
| 9. Myśli kształtują moją |poznanie głównych czynników, które |pogadanka z elementami dyskusji|1 | |
|przyszłość. |mają wpływ na rozwój człowieka | | | |
| 10. Muszę, mogę, chcę – |kształtowanie umiejętności |pogadanka z elementami dyskusji|1 | |
|wybór należy do mnie. |podejmowania właściwych decyzji w |praca z tekstem | | |
| |trudnych sytuacjach życiowych | | | |
| |rozwijanie aktywnej i odpowiedzialnej | | | |
| |postawy wobec zdrowia własnego i | | | |
| |innych ludzi | | | |
| 11. Jak obronić się przed|kształtowanie umiejętności |ćwiczenia dramowe |1 | |
|negatywnym wpływem innych |podejmowania właściwych decyzji w |pogadanka z elementami dyskusji| | |
|osób? |trudnych sytuacjach życiowych | | | |
| |rozwijanie aktywnej i odpowiedzialnej | | | |
| |postawy wobec zdrowia własnego i | | | |
| |innych ludzi | | | |
|12. Uczucia, od których |nabywanie wiedzy o rozwoju człowieka w|praca z tekstem |1 | |
|uzależniamy nasze życie. |wymiarze psychicznym i społecznym |pogadanka | | |
|13. Jak słuchać, aby do |kształtowanie umiejętności właściwej |pogadanka |1 | |
|mnie mówili, jak mówić, |komunikacji |ćwiczenia dramowe | | |
|aby mnie słuchali. | | | | |
|14. Czy wychowuję już |uświadomienie uczniom, że są |prelekcja odwoływanie się do |1 | |
|siebie? |w wieku, kiedy podejmuje się decyzje |przykładów | | |
| |wychowania samego siebie |z literatury | | |
| |uświadomienie, że każdy człowiek, aby |dyskusja | | |
| |się rozwijać powinien podjąć planową |burza mózgów | | |
| |pracę ...