Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY Z MARTĄ F
DZIECKO Z ORZECZENIEM NR. xxx/04/05
Imię i nazwisko : Marta F
Data urodzenia :xx.xx.1997r
Adres zamieszkania :xxxxxxxxxxxxxxx
Ogólna charakterystyka dziecka i rodziny:
- Marta wychowuje się w wielodzietnej, nie pełnej rodzinie
- matka pracuje
- matka jest bardzo opiekuńcza. Marta otrzymuje odpowiednie wsparcie z jej strony i widoczna jest dość częsta praca z dziewczynką, pomoc w nauce: ćwiczy czytanie, dużo rysuje ale zdarzają się sytuacje, że uczennica nie przynosi zeszytu lub ma nieodrobioną pracę domową.
- Marta znajduje się pod stałą opieką lekarską i psychologiczno – pedagogiczną
- Uczęszczała do SP nr xx w xxxxxxxxx.
- Uczęszcza na zajęcia logopedyczne, terapii pedagogicznej.
Jako uczeń integracyjnej kl. I w szkole w xxxxxxxx
I Orzeczenia poradni PP w xxxxxxxxxx
-rozwój umysłowy poniżej przeciętnej, nieharmonijny
-sprzężone deficyty rozwojowe funkcji wzrokowo ruchowych, słuchowych, mowy
-nieustalona lateralizacja
-niska sprawność motoryczna ręki
-cechy nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzenia koncentracji
-niedojrzałość emocjonalno –społeczna
-obniżony krytycyzm
-słaba kontrola wewnętrzna
II Stan zdrowia
- częste infekcje dróg oddechowych
III Poziom rozwoju społeczno- emocjonalnego
- na zajęcia uczęszcza systematycznie , czasami spóźnia się na autobus dowożący uczniów do szkoły , nie przychodzi wtedy do szkoły.
- w klasie stanowi odrębną jednostkę , nie jest lubiana ze względu na częste konflikty z pozostałymi uczniami
- sama nie włącza się do zabawy
- unika bezpośredniego kontaktu z drugą osobą, nie podaje ręki nawet w zabawie
- w ławce siedzi z Patrycją , która wywiera na nią pozytywny wpływ:- mówi jej co ma robić motywuje ją aby uważała , robiła porządek
- potrzebuje stałej mobilizacji do pracy oraz stałej kontroli uwagi tego, co robi, gdyż bardzo szybko wyłącza się z zajęć i zajmuje się ,,swoimi sprawami”
- zachętę stanowią dla niej pochwały, małe nagrody
- obawia się zwiększania jej obowiązków – zadań do wykonania w domu, uczenia się czytania w domu.
- bardzo szybko dekoncentruje się i zostawia nie dokończone zadanie
- na lekcjach stale zajęta jest swoimi ,,swoimi sprawami’’ głośno wypowiada się, rozmawia, nie zgłasza się do wypowiedzi, ale od razu podaje swoją odpowiedź nie zawsze dobrą.
- potrzebuje ciągłego zwracania na siebie uwagi
- nie zauważa lub nie zdaje sobie sprawy z faktu, iż nie jest ona tylko sama w klasie i każdy uczeń ma prawo do głosu , do śmiania się. Ucisza inne dzieci , zabrania im się śmiać
- samodzielna, ale nie przystosowana społecznie
- każde niepowodzenie powoduje złość lub wycofuje się przed trudnościami
IV Poziom kompetencji szkolnych
- kłopoty z zapamiętywaniem( ze względu na brak koncentracji uwagi, bardzo słabą organizację w pracy, a w zasadzie brakiem tej organizacji)
- lekcje są przygotowywane jeśli praca ...