Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć „Lis i kozioł w bajce Adama Mickiewicza”
przeprowadzonych przez Marię S
w klasie trzeciej w dniu 10 lutego 2010.
Nauczyciel wspierający Barbara O
Blok tematyczny : Sławni Polacy
Temat : Lis i kozioł w bajce Adama Mickiewicza
Cele główne :
Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
Doskonalenie ustnych wypowiedzi na zadany temat
Cele szczegółowe:
Uczeń potrafi :
- omówić ilustrację do wiersza
- podejmuje próby wyszukiwania w tekście odpowiedniego fragmentu na zadany temat
- ułożyć proste zdanie z rozsypanki wyrazowej, następnie rozwinąć je
- przyporządkować cechy charakteru do danej postaci
Środki dydaktyczne:
tekst wiersza A. Mickiewicza pt. „ Lis i kozieł”
Nagranie na CD recytacji wiersza pt. „ Lis i kozieł” A. Mickiewicza
Kartony, kredki
Metody:
Słowna – rozmowa
Oglądowa – obserwacja
Czynna – działania uczniów
Formy :
praca indywidualna jednolita i zróżnicowana, praca w parach, praca w grupie
Przebieg zajęcia:
Drama – rozmowy telefoniczne
Uczniowie dobrani w pary dostają zapisany na karteczce temat rozmowy telefonicznej, którą mają zaprezentować.
Pozostałe dzieci odgadują temat przeprowadzonej rozmowy.
Swobodne wypowiedzi uczniów na podstawie ilustracji w podręczniku.
Konfrontowanie przewidywań z treścią utworu „Mali ratownicy”
Ocena postępowania głównej bohaterki opowiadania „Telefon”
Wyszukiwanie na zadany temat fragmentów w opowiadaniu
Głośne indywidualne czytanie odpowiednich fragmentów tekstu.
Podpisywanie ilustracji
Próby czytania z podziałem na role.
Uzupełnianie zdania o Ani wybranymi wyrazami
Dłuższe kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat : Co zrobiłbyś na miejscu Ani, gdyby w domu nie było telefonu?
Wykonanie telefonu z pojemnika po kefirze (lub serku) i sznurka
Określanie podstawowych właściwości różnych materiałów
12.Tor przeszkód – pokonywanie przeszkód wąskich, szerokich, wysokich i niskich biegiem, skokiem, czworakowaniem.
13. Radzimy sobie w różnych sytuacjach
Zabawa z zastosowaniem telefonu wykonanego przez dzieci.
Uczniowie dobierają się parami.
Pary losują karteczki z tematem rozmowy telefonicznej.
Jedno dziecko zgłasza, informuje przez telefon o zaistniałym wypadku, pożarze, sytuacji wymagającej przyjazdu policji lub karetki (według wylosowanego tematu rozmowy),
Druga osoba jest policjantem, dyspozytorem przyjmującym zgłoszenie i stara się dowiedzieć, w krótkim czasie, jak najwięcej rzeczowych informacji. Po pewnym czasie – zmiana ról w parach.
Chętne pary prezentują się na forum klasy
14.* Poszukiwanie w książce telefonicznej zapisu telefonów alarmowych- działanie praktyczne
Rozmowa kierowana :
Do czego służą książki telefoniczne? Kto z nich korzysta?
Gdzie można jeszcze odszukać numery telefonów poszukiwanych osób lub instytucji?
15.Podsumowanie dnia, pracy uczniów, samoocena
16. Zadanie pracy domowej
- Wykonanie ćw. 5 na karcie 67-( jeśli nie zostanie wykonane w klasie)
- nauczenie się czytania opowiadania pt. „Mali ratownicy”
- Udzielenie odpowiedzi w zeszytach na pytanie:
W czym jestem zaradny, w jakiej sytuacji potrafię dać sobie radę?
Zagadnienia /zadania do działań ...