Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wzmacniamy poczucie własnej wartości
Cele:
integracja grupy,
rozwój empatii między uczestnikami grupy,
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
rozbudzenie gotowości do swobodnego wypowiadania się,
poznanie mocnych stron poszczególnych osób.
6. Metody i formy pracy: praca w kręgu, „rundka”, zabawa, rysunki.
7. Materiały: kartki z bloku, ołówki, nożyczki, karteczki
„Iskierka” – przekazanie powitalnego uścisku koledze w kręgu.
Rundka „ Co mi się udało w tym tygodniu”.
Zabawa – „Zaproszenie na puste miejsce”.
Ustawiamy w kręgu większą ilość krzeseł, niż jest osób. Osoba mająca po prawej stronie puste krzesło, zaprasza na nie drugą osobę wypowiadając zdanie: „miejsce po mojej prawej stronie jest puste, zapraszam do siebie...”
Rysunek – „Moja ręka”
Podpisujemy kartkę imieniem. Uczniowie obrysowują swoją dłoń. Na każdym palcu piszą, co potrafią zrobić najlepiej (w jakiej dziedzinie odnoszą sukcesy).
Uczniowie następnie proszą wybrane osoby, aby na „obrysowanej dłoni” napisały, co lubią w ich zachowaniu. Omówienie rysunków i zapisów na dłoni.
Wspólna praca plastyczna – „Ręka sukcesu”
Naklejanie na karton wyciętych z papieru dłoni.
Zabawa „Wszyscy którzy...”
np. interesują się sportem, lubią zwierzęta, interesują się muzyką....
Rundka: „W jakim nastroju kończę zajęcia”
„Co mi się podobało”
Termometr nastroju – po wypowiedzi każdy podchodzi do termometru i zaznacza na skali poziom swojego nastroju (obok pisze imię).
Opracowała:
Magdalena Dobrowlańska