Dodaj publikację
Autor
Magdalena Dobrowlańska
Data publikacji
2010-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
100

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to scenariusz, który może być wykorzystany w pracy z dziećmi klas I - VI. Zajęcia wg tego scenariusza mogą być przeprowadzone na początku zajęć z grupą - na I etapie integracji, jak i z grupą już zintegrowaną. Pozwalają one na wzajemne poznanie swoich mocnych stron, pasji i zainteresowań wzmacniając tym samym poczucie własnej wartości. Zajęcia tego typu można przeprowadzić w każdej grupie, ale szczególnie polecane są w pracy z dziećmi przejawiającymi różnego typu problemy.
 Pobierz (doc, 14,5 KB)

Podgląd treści

Wzmacniamy poczucie własnej wartości

Cele:
integracja grupy,
rozwój empatii między uczestnikami grupy,
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
rozbudzenie gotowości do swobodnego wypowiadania się,
poznanie mocnych stron poszczególnych osób.
6. Metody i formy pracy: praca w kręgu, „rundka”, zabawa, rysunki.
7. Materiały: kartki z bloku, ołówki, nożyczki, karteczki

„Iskierka” – przekazanie powitalnego uścisku koledze w kręgu.

Rundka „ Co mi się udało w tym tygodniu”.

Zabawa – „Zaproszenie na puste miejsce”.
Ustawiamy w kręgu większą ilość krzeseł, niż jest osób. Osoba mająca po prawej stronie puste krzesło, zaprasza na nie drugą osobę wypowiadając zdanie: „miejsce po mojej prawej stronie jest puste, zapraszam do siebie...”

Rysunek – „Moja ręka”
Podpisujemy kartkę imieniem. Uczniowie obrysowują swoją dłoń. Na każdym palcu piszą, co potrafią zrobić najlepiej (w jakiej dziedzinie odnoszą sukcesy).
Uczniowie następnie proszą wybrane osoby, aby na „obrysowanej dłoni” napisały, co lubią w ich zachowaniu. Omówienie rysunków i zapisów na dłoni.

Wspólna praca plastyczna – „Ręka sukcesu”
Naklejanie na karton wyciętych z papieru dłoni.

Zabawa „Wszyscy którzy...”
np. interesują się sportem, lubią zwierzęta, interesują się muzyką....

Rundka: „W jakim nastroju kończę zajęcia”
„Co mi się podobało”
Termometr nastroju – po wypowiedzi każdy podchodzi do termometru i zaznacza na skali poziom swojego nastroju (obok pisze imię).

Opracowała:
Magdalena Dobrowlańska