Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Magiczny świat baśni i bajek [pic]
H. CH. Andersena“
Cele:
poznanie biografii popularnego baśniopisarza H. Ch. Andersena,
zaspokojenie potrzeby współzawodnictwa, rywalizacji między wychowankami,
rozbudzenie zamiłowania do czytania baśni wśród uczniów klas I – III,
sprawdzenie znajomości baśni i ich autorów oraz cech postaci baśniowych,
rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia dzieci,
kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
zapewnienie emocjonalnego rozwoju dziecka poprzez kontakt z książką.
Metody: słowna, praca z książką, zadaniowa
Formy:
organizacyjna: wychowanie przez działalność indywidualną, grupową i zbiorową
przedmiotowa: wychowanie przez działalność poznawczą, zabawowo-rozrywkową
Piosenka powitalna: „Wszyscy są”
Wychowawca czyta fragmenty biografii H. Ch. Andersena
Zabawa dydaktyczna: „Które zdanie jest prawdziwe”
Wychowawca czyta po dwa zdania dotyczące przeczytanego tekstu z których jedno jest prawdziwe, tzn. zgodne z faktami dotyczącymi życia autora baśni, drugie fałszywe. Zadaniem dzieci jest wskazanie zdania prawdziwego.
IV . „Jaka to baśń”
Dzieci dzielą się na grupy pięcioosobowe. Wychowawca czyta fragmenty wybranych baśni H. Ch. Andersena. Grupy podają tytuł baśni. Za prawidłową odpowiedź otrzymują 1 pkt.
V. „Mowa martwych przedmiotów”
W worku znajdują się różne przedmioty. Zadaniem grup będzie skojarzenie rekwizytu z baśnią i podanie tytułu baśni. Za prawidłową odpowiedź otrzymują 1 pkt.
Słowne zagadki
Osoba prowadząca czyta na głos zagadki dotyczące postaci bajkowych. Zadaniem grup jest odgadnięcie i napisanie na kartce prawidłowej odpowiedzi. Za prawidłową odpowiedź grupa otrzymuje 1 pkt.
Podsumowanie; ogłoszenie wyników.
Opracowała;
Magdalena Dobrowlańska