Dodaj publikację
Autor
Renata Szot
Data publikacji
2010-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
166

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY - PRACA ZAWIERA CELE KTÓRE STAŻYSTA CZYLI JA ZAŁOŻYŁAM WE WRZEŚNIU I REALIZOWAŁAM PRZEZ CAŁY OKRES STAŻU.
 Pobierz (docx, 21,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

Imię i nazwisko: mgr Renata Szot

Miejsce pracy: Publiczna Szkoła Podstawowa w Pilchowie

Dyrektor: mgr Zbigniew Kręcichwost

Opiekun stażu: mgr Bożena Szczepańska - Burdzy

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2009r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31. 05. 2010r.

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

UBIEGANIE SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

L. p.

Działania i zadania nauczyciela

Forma/metoda realizacji

Dowody realizacji/ dokumentacja

Termin realizacji

1.

Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego

• Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego

• Śledzenie informacji

w Internecie i literaturze pedagogicznej, poświęconych oświacie

i awansowi nauczyciela

• Napisanie planu rozwoju zawodowego

• Rejestr przeanalizowanych przepisów: Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. (z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami), Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z późniejszymi zmianami)

• Spis przydatnych stron internetowych poświęconych edukacji

• Bibliografia literatury pedagogicznej

• Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego

IX 2009

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

• Omówienie i ustalenie przebiegu stażu, omówienie treści zawartych w planie rozwoju zawodowego

• Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, zawarcie pisemnego kontraktu z opiekunem

• Umowa o wzajemnej współpracy między nauczycielem stażystą a nauczycielem opiekunem

IX 2009

ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN Z DNIA 1 GRUDNIA 2004 r.

§ 6 ust. 2 pkt 1 znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż

3.

Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć w przedszkolu, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami

• Obserwacja

• Udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej

• Organizacja zajęć własnych

• Zapisy w dzienniku zajęć

• Sprawozdania z Rad Pedagogicznych

• Plany miesięczne

okres stażu

4.

Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji

• Konsultacje z opiekunem stażu dotyczące zapoznania ze sposobem prowadzenia obowiązującej dokumentacji (dziennik, dokumentacja wychowawcy)

• Dziennik zajęć

• Karty obserwacji

• Prawidłowo prowadzona dokumentacja przebiegu nauczania

IX 2009

5.

Poznanie aktów prawnych regulujących działania przedszkola. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola

• Analiza dokumentów: Statut Przedszkola, programu wychowawczego, programu rozwoju placówki, dokumentów związanych z zajęciami dydaktycznymi (dziennik zajęć i rozkład zajęć) i innymi zarządzeniami: Rady Pedagogicznej

• Notatki własne

IX – X 2009

6.

Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu

• Poznanie regulacji prawnych w zakresie BHP w placówce

• Stosowanie obowiązujących zasad bezpieczeństwa

IX 2009 – V

2010

7.

Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z ich zadań

• Udział w konferencjach Rady Pedagogicznej

• Listy obecności

okres ...