Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM WŁASNY
ZAJĘC
SZKOLNEGO KOŁA SPORTOWEGO
dla klas IV-VI
Szkoły Podstawowej nr 8
w Tychach
OPRACOWAŁ : Marek Andrzejewski
nauczyciel wychowania fizycznego
Tychy sierpień 2009r.
SPIS TREŚCI
I.WSTĘP…………………………………………………………………. 3
II.CELE GŁÓWNE……………………………………………………… 3
III.CELE SZCZEGÓŁOWE……………………………………………. 3
IV.PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW……………………………… 4
V.ZAŁOŻONE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW…………………………… 5
VI. TEMATYKA ZAJĘĆ………………………………………………….6
VII. EWALUACJA…………………………………………………………7
VIII. LITERATURA………………………………………………………. 8
I WSTĘP.
Prowadzę zajęcia wychowania fizycznego w małej szkole z 6 oddziałami klasowymi (1 klasa w każdym roczniku). Klasy są nieliczne ok. 10-12 osób na klasę. Największe zainteresowanie wśród uczniów na lekcji wychowania fizycznego wzbudzają gry zespołowe i tenis stołowy . Szkoła posiada małą salkę gimnastyczną (przystosowaną do uprawiania mini gier zespołowych) duże boisko trawiaste do piłki nożnej oraz kilka stołów do tenisa stołowego.
Biorąc pod uwagę zainteresowania i możliwości dzieci w wieku szkolnym opracowałem Program Szkolnego Koła Sportowego propagujący zdrowy styl życia.
Do zajęć w.w. dodałem także zajęcia przygotowujące uczniów do zdobycia karty rowerowej i udziału w konkursie o Bezpieczeństwie w ruchu drogowym.
Zajęcia prowadzone będą 1 raz w tygodniu po 45 min i mogą w nich uczestniczyć uczniowie klas IV, V, VI.
II. CELE GŁÓWNE:
1. Zdobywanie umiejętności dbania o swoje zdrowie.
2. Rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów.
III CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Propagowanie zdrowego stylu życia;
2. Poznanie sposobów ochrony zdrowia;
3. Doskonalenie sprawności i tężyzny fizycznej,
4. Motywowanie do aktywności, samokształcenia i samodoskonalenia w wybranej dyscyplinie,
5. Rozładowanie napięć i stresów życia szkolnego, wprowadzenie pogodnego nastroju,
6. Kształtowanie nawyków aktywnego spędzania czasu wolnego,
7. Wyrabianie postawy uczciwości i pomocy słabszym,
8. Umożliwianie uczniom udziału w różnych rodzajach działalności ruchowej;
9. Współdziałanie w zespole, akceptacja siebie i innych, kultura kibicowania, stosowanie zasady „fair play”;
10. Doskonalenie taktyki i techniki gier zespołowych,
11. Doskonalenie techniki i taktyki tenisa stołowego
12. Doskonalenie umiejętności jazdy na rowerze
13. Opanowanie znajomości zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym
14. Przygotowanie uczniów do udziału w zawodach sportowych na szczeblu miejskim, powiatu i województwa,
IV.PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW.
1. Stosowanie metod : analitycznej, syntetycznej i kompleksowej w nauczaniu ruchu.
2. Stosowanie zasad : świadomości i aktywności, dostępności, poglądowości, systematyczności i stopniowania trudności, trwałości, indywidualizacji
3. Stosowanie metod realizacji zadań :odtwórczych i aktywizujących
4. Dostosowanie ćwiczeń do indywidualnych możliwości i zainteresowań uczniów
5. Pogadanki na temat dbania o zdrowie i prawidłową sylwetkę
6. Omawianie sytuacji niebezpiecznych, sposobów zapobiegania im oraz metod postępowania w sytuacji zagrożenia.
7. Stosowanie różnych form współzawodnictwa.
8. Udział w zawodach sportowych i konkursach
9. Przestrzeganie dyscypliny i zasad bezpieczeństwa ...